ملابیگی عضو حقوقدان شورای نگهبان شد + سوابق

«غلامرضا ملابیگی» با ۱۴۱ رأی، توسط نمایندگان مجلس به‌عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان انتخاب شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، انتخاب یک عضو حقوقدان شورای نگهبان در دستور کار امروز (چهارشنبه 12 آبان) مجلس شورای اسلامی قرار داشت.

پس از اخذ آرای نمایندگان، غلامرضا ملابیگی با 141 رای به عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان انتخاب شد و راجی نیز 91 رای را از نمایندگان اخذ کرد.

لازم به ذکر است که حجت الاسلام اژه ای، سیدمحمدهادی راجی و غلامرضا ملابیگی را به عنوان کاندیداهای عضویت در شورای نگهبان به مجلس معرفی کرده بود.

محمد دهقان عضو حقوقدان شورای نگهبان اخیراً به عنوان معاون حقوقی رئیس جمهور انتخاب شده بود که مجلس باید یک  نفر جایگزین برای او  انتخاب می کرد.

 اعضای شورای نگهبان متشکل از 6 فقیه و 6 حقوقدان است که فقها از سوی رهبر معظم انقلاب معرفی می شوند و 6 حقوقدان از سوی رئیس قوه قضائیه به مجلس معرفی می شوند تا با رای نمایندگان عضو حقوقدان شورای نگهبان شود.

غلامرضا ملابیگی کاندیدای عضویت در شورای نگهبان در صحن علنی مجلس گفت: متولد استان همدان و دارای دکترای رشته حقوق علوم تجربی قضایی هستم. علاوه بر تجربه عملی، در حوزه علمی و مقالات پژوهشی و تحقیقی هم عنوان‌های مختلفی داشته و در این حوزه کتاب‌هایی را تألیف کردم. تجربه قضایی در دیوان عدالت اداری داشته و همین تجربه باعث می‌شود که اشراف نسبی به موضوعات حقوق عمومی داشته باشم.

ملابیگی با اشاره به برنامه‌های خود، گفت: بنده معتقدم در قانونگذاری باید سیاست‌های کلی نظام که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده و همچنین بیانیه گام دوم انقلاب مورد توجه جدی قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1117183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =