نقد منصفانه باعث بالندگی می‌شود / لزوم رعایت اخلاق در نقد به مراجع

محمود احمدی بیغش گفت: نقد به مراجع باید به قصد اصلاح و بدون هیچ گونه بی‌احترامی و بی‌حرمتی و همراه با رعایت ادب و اخلاق صورت بگیرد؛ چرا که نقد اگر سازنده، منصفانه و عادلانه باشد باعث بالندگی می‌شود.

محمود احمدی بیغش عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص اینکه نقد به مراجع چگونه باید باشد تا به جایگاه مرجعیت خدشه‌ای وارد نشود، اظهار کرد: نقد اگر سازنده، منطقی و عادلانه باشد نه باعث بروز ناراحتی شده و نه اینکه خدشه‌ای به جایگاه کسی وارد می کند، اما اگر از روی غرض‌ورزی صورت بگیرد، باعث دل چرکینی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

راه نقد عالمانه به مرجعیت باید باز باشد / تذکر با حفظ حرمت

احمدی افزود: اعتقاد بنده بر این است که آنچه توسط مراجع عظام عنوان می‌شود در راستای وظیفه‌ای است که بر عهده دارند و در حقیقت خیر و صلاح مردم و جامعه را می‌خواهند، اما این بدان معنا نیست که نمی‌توان نسبت به آنها نقد داشت.

نماینده شازند در مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه اظهارات آیت‌الله صافی گلپایگانی از روی دلسوزی بوده است، گفت: وقتی شخصی با چنین هدفی نسبت به موضوعی اظهار نظر می‌کند نباید مورد هجمه قرار بگیرد، چرا که چنین چیزی از کسی پذیرفته نیست.

احمدی ادامه داد: اظهارات آقای صافی پلپایگانی در واقع حرف مردم بود، اما متاسفانه نحوه انتقاد به ایشان غیرمنصفانه بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: نقد به مراجع باید به قصد اصلاح و بدون هیچ گونه بی‌احترامی و بی‌حرمتی و همراه با رعایت ادب و اخلاق صورت بگیرد؛ چرا که نقد اگر سازنده، منصفانه و عادلانه باشد باعث بالندگی می‌شود.

بر اساس این گزارش، چندی پیش آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید در جریان دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی توصیه‌هایی درباره وضعیت معیشتی در جامعه و نیز روابط خارجی عنوان کرد. این مرجع تقلید درباره روابط خارجی توصیه کرده بود که «باید با تمام کشورهای دنیا با عزّت و اقتدار رابطه داشته باشیم و اینکه با بسیاری از کشورها قهر باشیم صحیح نیست و به ضرر مردم عزیزمان است...امروز یکی از راه‌های اصلاح امور این است که با حفظ منافع کشور و با عزت، با جهان در ارتباط باشیم که خیلی از مشکلات برطرف خواهد شد.» و این سخنان آغاز جنجالی تازه در صحنه سیاسی کشور بود و واکنش‌های زیادی نسبت به اظهارات ایشان صورت گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1117199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =