حق الزحمه دستیاران پزشکی به حقوق تبدیل می‌شود

معاون آموزشی وزیر بهداشت از تبدیل حق الزحمه های اندک دستیاران پزشکی به حقوق در سطح پزشکان عمومی در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز از وزارت بهداشت، ابوالفضل باقری فرد درباره آموزش مجازی دانشگاه‌ها اظهار کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در دو سال گذشته با توجه به شیوع کرونا تعطیل نبود و آموزش‌ها به صورت مجازی و در برخی موارد ضروری به صورت حضوری ادامه داشت.

وی افزود: در سال تحصیلی کنونی نیز تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با اولویت حضور دانشجویان فعالیت می‌کنند.

باقری فرد اضافه کرد: دانشجویان نوورود و دیگر دانشجویانی که دروس نظری دارند به صورت مجازی آموزش می‌بینند، اما تمام دانشجویان کارورز، دستیار و آن دسته از دانشجویان که دروس عملی دارند به صورت حضوری آموزش خواهند دید.

معاون آموزشی وزیر بهداشت از تبدیل حق الزحمه های اندک دستیاران پزشکی به حقوق در سطح پزشکان عمومی در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت : برخی مشکلات معیشتی و دیگر سختی های دوران دستیاری پزشکی تمایل پزشکان عمومی به حضور در این دوره را کاهش داده است.

وی با بیان اینکه دستیاران به سبب گذراندن دوران آموزشی ۴ تا ۵ ساله حقوق دریافت نمی کنند بلکه حق الزحمه ناچیزی دارند افزود: تلاش شده تا این حق الزحمه به حقوقی در سطح پزشکان عمومی تغییر کند تا آنان بتوانند کارانه های قابل توجهی از بیمارستان های دانشگاهی که بیشتر مسئولیت های درمانی در آن بر عهده دستیاران پزشکی است، دریافت کنند.

باقری فرد گفت: آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی به صورت ترکیبی از آموزش های مجازی و حضوری است و از آنجا که شرایط ناپایدار است در صورتی که شرایط فراهم باشد کلاس های حضوری برای کارآموزان ،کارورزان و دستیاران همچنین دانشجویانی که واحدهای عملی دارند است و در غیر این صورت آموزشها به صورت مجازی ادامه خواهد داشت.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه استادان و دانشجویان در دو سال گذشته روش های ترکیب آموزش های مجازی و حضوری را به تجربه آموخته اند افزود: هر چند شیوع کرونا آسیب های زیادی داشت اما از نظر اینکه آموزش های مجازی در دانشگاه ها استفاده شد ظرفیت های مناسبی در اختیار دانشگاه ها قرار داد.

وی افزود: از آنجا که آموزش های مجازی گاه موثرتر از آموزش های حضوری است از این پس در شرایط عادی نیز از ظرفیت آموزش های مجازی در دانشگاه‌های علوم پزشکی استفاده خواهد شد.

باقری فرد در زمینه پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی گفت: از چند سال گذشته در یک طرح آزمایشی برخی از دانشگاه های علوم پزشکی همچون دانشگاه علوم پزشکی تهران از مقطع کارشناسی، دانشجوی پزشکی می پذیرد و اگر نتایج این طرح موفقیت آمیز باشد تعداد دانشجویان کارشناسی پذیرفته شده برای رشته پزشکی افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1117203

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =