۳.۵ میلیون نفر در افغانستان آواره شده اند

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در امور افغانستان با هشدار در باره یک بحران انسانی در این کشور اعلام کرد در پی افزایش درگیری ها ۳.۵ میلیون نفر در اثر جنگ و ناامنی در این کشور آواره شده اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، براساس گزارش کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، از ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی دست‌کم ۲۷۰ هزار نفر در داخل این کشور به دلیل خشونت‌ها و ناامنی‌ها آواره شده باشند؛ رقمی که شمار کل آوارگان افغانستان را به بیش از ۳.۵ میلیون نفر می‌رساند.

خانواده‌هایی که در هفته‌های اخیر مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند، وخامت وضعیت امنیتی را دلیل اصلی فرار خود اعلام می‌کنند. بسیاری از آنها گزارش داده‌اند که علاوه بر درگیری‌های مداوم، خشونت‌های اعمال شده از سوی گروههای مسلح غیردولتی و استقرار بمب‌های دست ساز در مناطق مسکونی و جاده‌های اصلی، همچنین قطع خدمات اجتماعی و از دست دادن درآمد به دلیل افزایش ناامنی از دیگر دلایل آنها برای ترک خانه و پذیرش رنج آوارگی بوده است.

در ادامه گزارش کمیسیاریای عالی پناهندگان سازمان ملل در امور افغانستان اضافه شده است این سازمان در نظر دارد که همزمان با فصل سرما کمک های بشردوستانه در بین مردم این کشور توزیع کند.

در بخشی از این گزارش آمده است با نزدیک شدن به فصل سرما نیازهای آوارگان بیشتر شده است .

کمیسیاریای عالی پناهندگان سازمان ملل در ادامه این گزارش اضافه کرده تعدادی از اوارگان پس از چند ماه با بازگشت به خانه با تخریب سرپناه مواجه شده اند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در ادامه این گزارش اعلام کرد این سازمان در نظر دارد در زمستان برای ۵۰۰هزار نفر که بر اثر جنگ اواره شده اند کمک می کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1117241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =