احتمال افزایش یارانه از آذر ماه / سیگار گران می‌شود

گروه اقتصادی ایسکانیوز سعی دارد با انتشار بسته خبری، شما را در جریان اخبار مهم اقتصادی که در طول یک هفته گذشته رخ داده قرار دهد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. گاها این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. ما سعی داریم بسته خبری ویژه ای را جمع آوری نماییم و مخاطبان را در جریان اتفاقات مهم اقتصادی در طول هفته ای که گذشت قرار دهیم.

بانک ها حق ندارند ضامن رسمی بخواهند

دبیر کل کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز گفت: در هیچ جای قوانین و ابلاغیه ها ذکر نشده است که ضامن حتما باید کارمند رسمی و دولتی باشد.

تصریح کرد: اگر مسئول بانک در ارائه تسهیلات با ضامن رسمی اصرار کرد باید ابتدا به رییس شعبه مراجعه کرد ولی اگر رییس آن شعبه نیز تاکید بر ضامن رسمی داشتن کرد، وام گیرنده میتواند با مراجعه به بازرسی بانک مربوطه شکایت خود را از شعبه مربوطه داشته باشد زیرا آن شعبه تخلف میکند.

جمشیدی خاطرنشان کرد: وام گیرندگان اگر پاسخ قانع کننده دریافت نکردند به مراجع بالاتر مثل مدیریت نظارت بر بانک های بانک مرکزی مراجعه کنند و درخواست خود را اعلام کنند که بانک در قبال ارائه وام، ضامن رسمی خواسته است زیرا هیچ الزامی به داشتن ضامن و کارمند رسمی نیز و بانک مربوطه تخلف کرده است.

وعده رئیس سازمان بورس برای بازگشت ثبات در بازار سرمایه

مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قرمزی تابلوی بورس کی رفع می‌شود، گفت: قرمزی تابلو یکدفعه نیامده که یکباره هم برود. ان‌شاءالله از به مرور کاهش می‌یابد و تابلوی بورس رنگ سبز به خود می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در گذشته دعوتی از مردم از طرف دولت صورت گرفته و مردم سرمایه‌شان را به بورس آورده‌اند، گفت: مردم حق دارند نگران باشند، قطعا با یک جمله من هم نگرانی مردم رفع نمی‌شود، ولی تلاش می‌کنیم بازار سرمایه را به ثبات برسیم. رشدهای شدید و نزول‌های شدید برای بازار سم است و در هیچ یک از بازارها چنین وضعیتی را نمی‌پسندیم.

۹۰درصد از جایگاه های سوخت به سامانه هوشمند متصل شدند

سالاری؛ معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان اینکه  هموطنان عزیز با مراجعه به جایگاه ها می توانند بدون وقفه از خدمات جایگاه ها استفاده کنند، بیان کرد: آمار تعداد جایگاه های متصل به سامانه هم اکنون به ۳۵۰۰ جایگاه رسیده است و در مجموع ۴۰۰۰ جایگاه  در سراسر کشور در مدار سوخت‌رسانی قرار گرفته‌اند.

ماجرای حضور چینی ها در ساخت مسکن ملی چیست؟

به دنبال مطرح شدن حضور چینی‌ها برای ساخت مسکن در ایران توسط یکی از نمایندگان مجلس که البته بعدا تکذیب شد، معاون وزیر راه و شهرسازی صراحتا مذاکره با چینی‌ها در ایران را تایید کرده، اما گفته است که آن‌ها قرار است تکنولوژی وارد کنند نه اینکه خانه بسازند.

حالا دولت بنا دارد ضمن استفاده از توان داخلی، تکنولوژی روز جهان را نیز به خدمت پروژه جهش تولید و تامین مسکن در بیاورد.

رضایی کوچی؛ رئیس کمیسیون عمران مجلس نیز به این موضوع واکنش نشان داده و ضمن مخالفت با مذاکره وزارت راه و شهرسازی با چینی‌ها برای ساخت انبوه مسکن در ایران اعلام کرده که با وجود ۵۰۰ هزار مهندس عمران در کشور، توان ساخت یک میلیون مسکن در ایران وجود دارد پس نیازی به حضور چینی ها نیست.

محمود محمودزاده؛ معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی در خصوص مشارکت چین در ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن گفت: مذاکراتی که با کشور چین و سایر کشورها انجام شده در حوره ساخت نیست، بلکه مذاکره با چینی‌ها به منظور ورود تکنولوژی‌های جدید ساخت است که منطبق با معماری و هویتی که در ایران وجود دارد، بتوانیم سرعت، کیفیت و قیمت تمام شده را مدیریت کنیم که این بسیار موثر است.

بازداشت معاون سابق وزارت صمت

معاون سابق وزیر صمت و شبکه دلالان که نقش زیادی در التهابات بازار روغن و کمبود این کالای اساسی در سال 99 داشتند دستگیر شدند.

براساس این گزارش، این مسئول وقت دولتی، متهم است که با دریافت رشوه، ارز ۴۲۰۰ تومانی مربوط به واردات روغن را به شرکتی خصوصی تخصیص داده، که نه تنها از این ارز برای واردات روغن استفاده نکرده، بلکه بخشی از ذخایر راهبردی روغن کشور را نیز به صورت غیرقانونی به فروش رسانده است.

قیمت برنج کاهش می‌یابد

دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: ثبت سفارش واردات این محصول با نامه وزارت جهاد کشاورزی به سازمان توسعه تجارت رسماً آزاد شد و از ابتدای آذر نیز امکان ترخیص این محصول وجود دارد.

کشاورز یادآور شد: عمده برنج‌های وارداتی از هندوستان و پاکستان به کشور وارد می‌شود که مانند گذشته شامل ارقام کیفی این کشورها است.

وی تأکید کرد: با این کار حتماً کمبود بازار برنج تأمین می‌شود و قیمت این محصول را متعادل می‌کند و حتی روی قیمت برنج ایرانی نیز تأثیرگذار است.

احتمال افزایش یارانه از آذر ماه

دولت سیزدهم در آذرماه سال جاری قصد دارد طی یک برنامه کارشناسی و زمان‌بندی شده، مجموع مبلغ یارانه نقدی و معیشتی پرداختی به حساب هر شخص را به دو برابر افزایش دهد. به‌عبارت‌دیگر، تا به امروز هر شخص یارانه بگیر نقدی و معیشتی، در مجموع بیش از ۱۰۰ هزار تومان طی دو مرحله از این محل دریافتی داشت، حال با تغییر سازوکار پرداختی از سوی دولت، قرار است از آذرماه امسال (حدود یک ماه دیگر) این رقم به بیش از ۲۰۰ هزار تومان افزایش یابد.

قیمت‌های درب کارخانه خودرو افزایش می‌یابد

مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه روش فعلی قیمت گذاری و فروش خودرو تقریباً مورد قبول هیچکس نیست، اظهار کرد: نه خودروساز، نه مصرف کننده و نه دولت از وضعیت فعلی منفعت می‌برند.

دبیر شورای عالی بورس گفت: قیمت خودروی درب کارخانه قرار است به حدی برسد که خودروسازان زیان نبینند.

قیمت سیگار گران می‌شود

رئیس انجمن تولیدکنندگان محصولات دخانی با بیان اینکه نمی توان درصد دقیقی برای این افزایش ها اعلام کرد، افزود: در ۳ ماهه چهارم سال جاری به دلیل تغییر سال میلادی و افزایش قیمت محصولات شرکت های خارجی، اجرای قانون تجمیع عوارض در قالب ارزش افزوده ، نرخ تورم و تغییر قیمت حامل های انرژی  و دستمزدها نرخ سیگار گران تر خواهد شد.

تخم مرغ رسما گران شد

قیمت تخم مرغ رسما از  روز چهارشنبه گران شد. رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران با اعلام این خبر گفت: قیمت هر شانه تخم‌مرغ در میادین اصلی به ۴۳ هزار تومان رسیده است. این در حالی که تا پیش از این قیمت هر شانه تخم‌مرغ در این مراکز توزیع ۳۶ هزار تومان بود.

پایان پیام/

کد خبر: 1117248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =