رفع ایرادات لایحه رتبه بندی معلمان / ورود مجلس به بلاتکلیفی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مجلس شورای اسلامی را هر هفته در خبرگزاری ایسکانیوز دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، هر هفته سعی بر این داریم تا شما را با سرخط مهم‌ترین اخبار مجلس شورای اسلامی آشنا کنیم.

در هفته‌ای که گذشت رفع ایرادات لایحه رتبه ‌بندی معلمان، ورود مجلس به بلاتکلیفی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی، تحقیق و تفحص از عملکرد دولت سابق در ارز ۴۲۰۰ تومانی و ... جزو مهم‌ترین اخبار مجلس به شمار می‌رفت که در این گزارش به بررسی هریک خواهیم پرداخت.

رفع ایرادات لایحه رتبه بندی معلمان در کمیسیون آموزش

نایب رئیس کمیسیون آموزش با اشاره به بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان در این کمیسیون و تایید ۶ ماده آن، گفت: پیشنهادات در ماده ۷ این لایحه مختلف بود و با توجه به بحث و بررسی‌های صورت گرفته، ادامه بررسی ماده ۷ به جلسه بعد موکول شد. مهدی اسماعیلی در تشریح نشست این کمیسیون با اشاره به بررسی لایحه رتبه بندی معلمان اظهار داشت: مواد ۶ و ۷ این لایحه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. وی با بیان اینکه ماده ۶ این لایحه با اعمال تغییراتی به تصویب رسید، افزود: بررسی‌ها در ماده ۷ به درازا کشید به طوری که پیشنهادات در این ماده زیاد بود و اعضای کمیسیون نقطه نظرات مختلفی را برای اعمال در این ماده مطرح کردند به همین دلیل بررسی نهایی در خصوص این ماده و تصویب آن به جلسه بعد موکول شد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: ماده ۷ این لایحه درباره رتبه‌ها، درصدها و فوق‌العاده شغل معلمان بود که با توجه به اینکه وقت جلسه کفایت اتمام رسیدگی به پیشنهادات را نمی‌داد، ادامه بررسی آن با درخواست اعضا به جلسه بعدی کمیسیون موکول شد. اسماعیلی گفت: امیدواریم با جمع‌بندی پیشنهادات در خصوص ماده ۷ لایحه رتبه بندی معلمان بتوانیم این ماده را هفته آینده تعیین تکلیف کنیم.

قالیباف: هیچ کدام از وکلای مردم در مجلس با اصل نظارت بر رفتار نمایندگان مخالف نیستند

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس درباره طرح اصلاح و الحاق موادی به قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان اظهار داشت: در موضوع اصلاح موادی از قانون نظارت بر رفتار نمایندگان، هیچ یک از نمایندگان نه تنها مخالفتی با اصل موضوع ندارند، بلکه ضرورت نظارت بر رفتار نمایندگان را به خوبی درک می‌کنند.

وی با بیان اینکه نظارت بر رفتار نمایندان مجلس از تاکیدات رهبر معظم انقلاب بوده و توقع مردم هم همین است افزود: با مشورت صورت گرفته با هیات رئیسه و مرکز پژوهش‌های مجلس قرار شد بررسی اصلاح این قانون دو شوری باشد. رئیس مجلس تصریح کرد: در تدوین اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس، مرکز پژوهش‌ها هم نظر داشته و نظر آنان هم دو شوری بودن بررسی اصلاح این قانون است. قالیباف افزود: با توجه به تصمیمی که در هیات رئیسه گرفته شد، تصمیم بر این است که این موضوع به صورت دوشوری به رأی گذاشته شود تا در کمیسیون نیز برای بررسی مجدد اقدام شود.

قوه قضائیه به ترک فعل‌های روحانی در ستاد کرونا رسیدگی می‌کند

گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مورد عملکرد رئیس وقت ستاد ملی کرونا (رئیس جمهور سابق) در دستور کار جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی قرار داشت. نمایندگان مجلس پس از قرائت گزارش بررسی عملکرد حسن روحانی رئیس جمهور سابق در ستاد ملی مقابله با کرونا با ارجاع آن به قوه قضائیه به منظور بررسی تخلفات صورت گرفته موافقت کردند. قرار است ترک فعل‌های صورت گرفته شخص حسن روحانی در ستاد کرونا در قوه قضائیه بررسی شود. از ۲۳۴ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس، ۱۶۷ نماینده به ارجاع این گزارش به قوه قضائیه موافقت کرده و ۲۸ نماینده هم مخالف بودند ضمن اینکه ۱۵ نماینده هم رای ممتنع دادند.

ورود مجلس به بلاتکلیفی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی دوره هشتم

مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست تعداد زیادی از متقاضیان تعیین تکلیف پذیرفته شدگان آزمون استخدامی دوره هشتم در وزارت کشور اظهار داشت: یکی از وظایف حاکمیت و همچنین برابر قوانین بالادستی و قانون اساسی ایجاد اشتغال برای جوانان است. وی افزود: باتوجه به ظرفیت‌های بالایی که جوانان کشور دارند و نخبگان کشور که جویای کار هستند، می‌طلبد که تمام مسئولان در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان تلاش کنند. نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از سازوکارهایی که در چرخه زمانی متفاوت ما شاهد بودیم این است که دولت توانسته عده‌ای را در مشاغل اداری به استخدام خود در بیارود که یکی از این موارد وزارت کشور است.

اسماعیلی ادامه داد: اخیرا مراجعات متعددی که در حوزه انتخابیه و نقاط مختلف به بنده شد این بود که جمعی از جوانان که در سال گذشته آزمون استخدامی دادند تا از این طریق جذب وزارت کشور شوند تا در سطوح مختلف به ویژه در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها بتوانند انجام وظیفه کنند، اینها تمام مراحل استخدامی را برابر ضوابطی که برای آنها تعیین شده و سازوکارهایی که اعلام کرده بودند طی کردند، اما با تغییر دولت و روی کارآمد دولت سیزدهم این امر متوقف مانده و در آستانه شروع به کار این جوانان است که مدت‌هاست درگیر مسائل استخدامی خود شدند و تمامی مراحل قانونی هم طی شده بود اما متاسفانه به صورت غیرمترقبه‌ای متوقف شد.

تصویب تحقیق و تفحص مجلس از عملکرد دولت سابق در ارز ۴۲۰۰ تومانی

نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز سه‌شنبه با تحقیق و تفحص از عملکرد دولت سابق در ارز ۴۲۰۰ تومانی موافقت کردند. قرائت گزارش کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد دولت در مورد ارز ۴۲۰۰ منابع و مصارف در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار داشت. بعد از قرائت گزارش این کمیسیون، نمایندگان مجلس با اجرای تحقیق و تفحص از عملکرد دولت سابق در ارز ۴۲۰۰ تومانی موافقت کردند.  

انتهای پیام/

کد خبر: 1117259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • فریبا IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      0 0
      تورا به قرآن برای کارنامه سبزای 99کاری کنید من به خاطر محدودیت سنی نمی تونم آزمون بدم