متناسب سازی حقوق بازنشستگان و چالش های مجلس و تامین اجتماعی / واکسن آنفولانزای ایرانی در بازار

مطابق روال آخر هفته‌ها مروری داریم بر مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی که در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، مطابق روال آخر هفته‌ها مروری داریم بر مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی که در ادامه می‌خوانید.

پربحث‌های هفته: رتبه‌بندی معلمان تحمیل تورم به مردم است

نمایندگان در جلسه‌ای اعلام کردند که لایحه‌ پیشنهادی برای رتبه‌ بندی معلمان در مجلس دچار تغییرات زیادی شده است و ۴۴ هزار میلیارد تومان هزینه به کشور تحمیل خواهد شد که این امر موجب افزایش پایه‌ی پولی، تحمیل گرانی و تورم به مردم می‌شود.

در این جلسه از دولت خواسته شد تا ابهامات موجود پیرامون تعداد معلمان مشمول این لایحه و میزان بار مالی این لایحه برای دولت را بر طرف کند.

خبر خوش هفته؛ واکسن آنفولانزای ایرانی رسید

مدیرکل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از توزیع واکسن آنفلوآنزای ایرانی در داروخانه‌ها خبر داد و گفت: قیمت این واکسن هم در داروخانه‌ها نزدیک ۲۰۰  هزار تومان است.

بازگشایی مدارس با اما و اگرهای وزارت بهداشت

علیرضا کاظمی؛ سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه زمان بازگشاییم مدارس تغییر خواهد کرد یا خیر، تاکید کرد: خیر و قرار نیست تغییر کند؛ از روز نخست، سیاست در  بازگشایی مدارس این بود که مدارس روستایی و عشایری از ابتدای مهر فعالیت خود را آغاز کنند و مدارس شهری با جمعیت بالا فعالیت را مجازی آغاز کردند و فرایند بازگشایی از اول آبان آغاز شد، در طول آبان مدیران مدارس الگوی بازگشایی را انتخاب می‌کنند ترجیح ما این بود مدارس متوسطه دوم از15 آبان به تدریج فعالیت حضوری را آغاز کنند و متوسطه اول و ابتدایی نیز از اول آذر ماه فعالیت را شروع کنند.

کاظمی تأکید کرد: موضوع بازگشایی مدارس ابتدایی روز شنبه آینده مجدد در ستاد ملی کرونا مطرح می‌شود و قطعا تصویب خواهد شد چون یک بار مطرح شد و کلیات آن پذیرفته شد و تمام مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز خواهد شد.

وی همچنین بابت این نابسامانی در توزیع کتاب‌های درسی عذرخواهی کرد.

در مقابل مهندس محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره شروط وزارت بهداشت برای بازگشایی مدارس، گفت: مهمترین شرط این است که کلیه کارکنان مدرسه، نسبت به واکسینه کردن خودشان اقدام کنند و اگر فردی به دلایل غیرموجه نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام نکند، لازم است که هر ۷۲ ساعت یکبار PCR آزمایشگاهی را به مسئول مدرسه ارائه کند.

سوژه‌های کرونایی هفته؛ شرایط تزریق دوز سوم اعلام شد

بر اساس اعلام وزارت بهداشت و با توجه به مصوبات کمیته فنی واکسیناسیون کرونا و مرور مستندات داخلی و بین المللی برای کسب حداکثر ایمنی لازم و همچنین مراجعات افرادی که به دلیل اضطرار سفر و عدم قبول نوع واکسن دریافت شده(نوبت اول و دوم) در کشور مقصد دچار مشکل هستند مقرر شد تحت شرایطی خاصی به سه گروه از افراد اعلام شده دوز سوم تزریق شود.

از دیگر دردسرهای کرونایی این روزها طرح ممنوعیت تردد شبانه و دردسرهایی است که برای مردم ایجاد کرده است. شهردار تهران با اشاره به پیشنهاد لغو ممنوعیت تردد شبانه، گفت: باتوجه به شرایطی که امروز در حوزه کرونا وجود دارد، تمامی اعضای حاضر در جلسه گذشته شورای عالی ترافیک قائل به لغو این ممنوعیت بودند.

این درحالی است که وزیر کشور همچنان بر ادامه روند محدودیت‌ها تاکید دارد.

متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان و چالش‌های پیش رو

ماجرای متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان به اینجا رسید که حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری اظهار کرد: این موضوع در مجلس در دست بررسی است، اما به چالش کشیده شده و ظاهرا در حال کم رنگ کردن حوزه‌ تامین اجتماعی هستند و به سهم این سازمان بی توجه هستند که این موضوع نیازمند تلنگری است تا بدانند هر آنچه در دولت قبل بر سر آن به توافق رسیدیم گرچه مورد قبول ما نیست، اما آن را ملاک رای آوری قرار داریم اگر غیر از این باشد قطعا نوع برخورد مطالبه‌گری ما ثابت خواهد بود.

سوژه‌ مجازی‌ها؛ دیواری که روی دانش‌آموزان آوار شد

کاربران فضای مجازی به ریزش دیوار مدرسه‌ای در علی‌آباد کتول واکنش نشان داده و موجی از انتقادات به آموزش و پرورش مطرح شد. چندی پیش سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان علی آبادکتول از ریزش بخشی از دیوار یک مدرسه ابتدایی و زیر آوار ماندن تعدادی از دانش‌آموزان خبر داد.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان علی‌آبادکتول بیان داشت: مصدومان این حادثه تعدادی کودک بودند که توسط نیروهای امدادی و آتش‌نشانی با همکاری اورژانس از زیر آوار نجات یافتند و اطلاعات تکمیلی از آخرین وضعیت این دانش‌آموزان به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دادستان علی‌آبادکتول نیز از بازداشت دو نفر در رابطه با حادثه ریزش ساختمان یک مدرسه در این شهرستان خبر داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1117332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =