بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات جهش تولید مسکن شدند

۳۶۰ هزار میلیارد در سال رقم تسهیلاتی است که برای اجرای این قانون در نظر گرفته‌شده که هرساله با توجه به نرخ تورم افزایش خواهد داشت.

به گزارش گروه اقتصادی  ایسکانیوز رستم قاسمی در شورای راه و شهرسازی استان سمنان اظهار داشت: ۴۰۰ میلیاردتومان سهم استان سمنان از ردیف بودجه‌های استانی در حوزه حمل‌ونقل است که بخشی توسط وزارت راه و شهرسازی و بخشی توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پرداخت می‌شود. این رقم جدای از اعتبارات ملی در بودجه است.

وی اضافه کرد: در کل کشور در حوزه حمل‌ونقل دچار عقب‌ماندگی‌های جدی هستیم که امیدواریم در دولت سیزدهم بتوانیم گام‌های مؤثری جهت بهبود این وضعیت برداریم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موضوع مسکن به‌عنوان یکی از دغدغه‌های اساسی این روزهای مردم نیز گفت: حجم قابل‌توجهی از سبد هزینه خانوار صرف مسکن می‌شود و با توجه به پیگیری و حمایت رئیس‌جمهور و دولت در موضوع مسکن فرصت خوبی برای کشور فراهم‌شده است.

قاسمی با بیان اینکه در طرح جهش تولید مسکن، زمین به‌صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: این در حالی است که در بعضی از شهرها بین ۳۰ تا ۴۰ درصد هزینه‌ها مربوط به مسکن است.

وی با بیان اینکه براساس قانون جهش تولید مسکن، مالکیت زمین‌های دولتی نیز به وزارت راه و شهرسازی جهت ساخت مسکن منتقل می‌شود، اضافه کرد: همچنین مطابق با این قانون در شهرهایی که به هر دلیل زمین تحت تملک دولت وجود ندارد؛ باید در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد. همچنین بر اساس آن، هزینه خدمات پروانه کار و نظام‌مهندسی توسط وزارت راه و شهرسازی پرداخت می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه تسهیلات قانون جهش مسکن به بانک‌ها ابلاغ‌شده است، عنوان کرد: ۳۶۰ هزار میلیارد در سال رقم تسهیلاتی است که برای اجرای این قانون در نظر گرفته‌شده که هرساله با توجه به نرخ تورم افزایش خواهد داشت. همچنین در روستاها سقف ساخت مسکن ۲۵۰ میلیون، در شهرستان‌ها به ازای هر واحد ۳۵۰ میلیون و در مراکز استان ۴۰۰ میلیون تومان است.‌

انتهای پیام/

کد خبر: 1117435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =