مراجع انتقاد سازنده همراه با راهکار ارائه دهند / نقد باید واقع‌بینانه باشد

مهدی سعادتی بیشه‌سری اظهار کرد: مراجع باید انتقادات سازنده و همراه با راهکار ارائه دهند؛ انتقادی که هم واقع‌بینانه بوده و هم منطبق با یک سری داده باشد.

مهدی سعادتی بیشه‌سری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص انتقاداتی که اخیرا به اظهارات آیت‌الله صافی گلپایگانی صورت گرفته عنوان کرد: نکته‌ای که وجود دارد این است که هزار برابر مشکلاتی که در حال حاضر شاهد آن هستیم در دولت قبل وجود داشت اما چرا برخی این مشکلات را اکنون به یاد آورده‌اند و در آن زمان به این مسائل اشاره‌ای نمی‌کردند، چرا در آن دولت همه سکوت می‌کردند و حرفی نمی‌زدند.

بیشتر بخوانید:

نقد منصفانه باعث بالندگی می‌شود / لزوم رعایت اخلاق در نقد به مراجع

سعادتی ادامه داد: چنین به نظر می‌رسد که اخبار آن طور که باید توسط دفاتر برخی آیات عظام به گوش مراجع نمی‌رسد و همین مسئله باعث بروز مشکلاتی شده است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی افزود: مراجع باید انتقادات سازنده و همراه با راهکار ارائه دهند؛ انتقادی که هم واقع‌بینانه بوده و هم منطبق با یک سری داده باشد.

سعادتی اظهار کرد: ریشه همه کارها در مملکت ما در گرو ولایت و اعتقاد به روحانیت است و جایگاه مراجع برای ما بسیار مقدس و قابل احترام است اما این عزیزان باید مراقب باشند که با این نوع انتقادات آب به آسیاب دشمن نریزند.

وی با اشاره به انتقادات آیت‌الله صافی گلپایگانی در خصوص تعامل با کشورها نیز عنوان کرد: ما تنها کشوری هستیم که اساس دین‌مان بر تعامل و ارتباطات است و در این 4 دهه‌ای که از انقلاب می‌گذرد کشورهای همسایه مشاهده کرده‌اند که بهترین یار و یاور برای آنها بوده و هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه عزت، حکمت و مصلحت، سه اصل اساسی ما برای برقراری ارتباط با سایر کشورهاست، گفت: باور و اعتقاد ما بر این است که با همه دنیا و کشورهای همسایه دوست باشیم اما نمی‌توانیم در برابر مسائل استراتژیک کشور خود بی‌تفاوت باشیم، ما باید در برابر کشورها اقتدار داشته باشیم اما در عین حال سر جنگ با هیچ کشوری نداریم.

وی در پایان تاکید کرد: سیاست‌های ما در برابر کشورها یک سیاست واحد بوده و این نکته‌ای است که مقام معظم رهبری نیز بارها و بارها به آن اشاره کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1117437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =