عراق باید به ایران غرامت جنگی پرداخت کند/ دولت باید اقدام کند

عراق بابت جنگ ۱۹ ماهه با کویت؛ حدود ۵۰۰ میلیون دلار غرامت جنگی به این کشور پرداخت میکند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز؛ سفارت عراق در کویت می‌گوید بغداد حدود ۵۰۰ میلیون دلار برای تهاجم سال ۱۹۹۰ به کویت پرداخت کرده است در بیانیه‌ای که سفارت عراق منتشر کرده آمده است که در تاریخ ۲۶ اکتبر مبلغ ۴۹۰ میلیون دلار از سوی این کشور به کویت پرداخت شده است. همچنین قرار است باقی مبلغ که ۶۲۹ میلیون دلار است در سال ۲۰۲۲ به این کشور پرداخت شود.

رمضانعلی سنگدوینی؛ نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز در این رابطه گفت: زمانیکه سازمان ملل و مجامع بین المللی عراق را به عنوان مهاجم و متجاوز معرفی کرد ایران باید این مسیر را طی کند.

وی ادامه داد: ایران پس از جنگ نیز هزینه های زیادی برای عراق کرد اگر سردار سلیمانی نبود داعش عراق را با خاک یکسان میکرد.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عراق باید به ایران غرامت جنگی بدهد تصریح کرد: دولت و وزارت امور خارجه باید به این سمت برود که حق و حقوق ایران را از عراق بگیرد و این موضوع را از طریق مجامع بین المللی پیگیری کنند.

سنگدوینی افزود: جنگ عراق و کویت ۱۹ ماه بود ولی ایران ۸ سال با عراق جنگید پس حق کشور است که از این کشور غرامت دریافت کند.

پایان پیام/

کد خبر: 1117497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • احمد همدمی US ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      0 0
      چرا باید خبر غرامت جنگی ایثارگران حذف شود .سی سال سکوت کافی نیست ؟ چه کسانی از حذف این خبر سود میبرند ؟ 8سال شکنجه دیده پدرش برادرش اعضای بدنش را از دست داده به اسارت در آمده برای دفاع از ناموس میهن الان کدام بی وجدانی جسارت حذف این خبر را خواهان است .اگر این خواسته ای دولت مردان است که بعید بنظر میرسد واقعا باید متاسف بود .