بدون کنکور دانشجوی ارشد دانشگاه امیرکبیر شوید

دانشگاه صنعتی امیرکبیر تعداد محدودی دانشجوی واجد شرایط کارشناسی پیوسته ورودی ۹۷ دانشگاه‌­ها و موسسات آموزش عالی کشور را بدون کنکور در مقطع کارشناسی­‌ارشد پذیرش می‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر اساس آیین ­نامه شماره ۴۵۳۵۸ وزارت علوم تحقیقات و فناوری، تعداد محدودی دانشجوی واجد شرایط کارشناسی پیوسته ورودی ۹۷ دانشگاه‌­ها و موسسات آموزش عالی کشور را بدون کنکور در مقطع کارشناسی ­‌ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ پذیرش می‌کند.

بر اساس این آیین نامه، دانشگاه صنعتی امیرکبیر اختیار دارد تعداد محدودی از دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی مهر ۹۷ دانشگاه­‌های مشمول که پس از ۶ نیمسال با گذراندن حداقل سه چهارم کل واحدهای درسی خود، به لحاظ میانگین کل جزء ۱۵ درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود با میانگین کل بالای ۱۶ باشند را بدون آزمون پذیرش کند.

متقاضیان می‌توانند ثبت‌­نام اینترنتی خود را از امروز ۱۵ آبان ماه تا ۱۵ اذر ماه از طریق سایت http://pgrad.aut.ac.ir/۳/applicant/ تکمیل کنید.

چنانچه ظرفیت پذیرش بدون آزمون رشته‌ه­ای در دوره کارشناسی‌  ­ارشد با ۱۵درصد برتر دانشجویان حائز شرایط تکمیل نشود، دانشگاه مجاز به جایگزینی صرفاً ۱۰درصد برتر بعدی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته است. متقاضیان ورودی بهمن ۹۶ به شرط دانش‌­آموختگی در ۸ نیمسال می­توانند درخواست خود را ارائه نمایند.

طبق مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه امیرکبیر می­تواند به دلیل مشکلات ناشی از پاندمی کووید-۱۹، برای محاسبه حد نصاب واحدهای درسی دانشجویانی که در بهمن ماه ۹۹ در حال گذراندن نیمسال ششم بوده و در سه ترم آخر حذف واحد داشته‌­اند، با کسر حداکثر ۴ واحد از مجموع سه چهارم واحدهای درسی اقدام کنند.

بنا بر تاکید دانشگاه امیرکبیر، متقاضیان بایستی حداکثر تا تاریخ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ و طی ۸ نیمسال دانش­‌آموخته شوند.

همچنین، درخواست متقاضیان ورودی ۹۸ که در طول ۶ نیمسال تحصیلی در دوره کارشناسی پیوسته، دانش‌­آموخته شده­‌اند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل ۸ نیمسال دانشجویان هم رشته غیر هم ورودی خود جزء ۱۵درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون، قابل بررسی است.

مدارک دوره‌­های مجازی، نیمه حضوری یا غیرحضوری، آموزش محور و نیز دانشگاه­‌های غیرانتفاعی، دانشگاه­‌های آزاد اسلامی واحد شهرستان­‌ها، علمی کاربردی و دانشجویانی که مدارک خود را از دانشگاه­‌های خارج از ایران اخد نموده­‌اند برای ورودی بدون آزمون مورد پذیرش نخواهد بود و همزمان با تکمیل پرونده در سامانه ثبت­‌نام، مبلغ ۷۰۰ هزار ریال از متقاضیان دریافت خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1117506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =