ممنوعیت واردات لوازم خانگی به معنای انحصار نیست/ حمایت از تولید نباید مثل خودروسازی باشد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از تولیدکنندگان داخلی به معنای این نیست که همانند دو خودروساز کشور، بی حد مرز از حمایت های دولتی برخوردار شده و هر محصولی را با هر کیفیتی به دست مردم بدهند.

اصغر سلیمی؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در رابطه با راهکارهای گسترش و توسعه لوازم خانگی داخلی گفت: حمایت از تولید داخل یکی از سیاست های اصلی کشور است. در زمان تحریم بسیاری از سرمایه گذاران خارجی با عقب نشینی و تعطیلی دفاترشان در ایران، ما را در این شرایط بد تنها گذاشتند.

وی ادامه داد: با ممنوعیت واردات لوازم خانگی در تلاش هستیم که به تولیدکنندگان داخلی فرصت دهیم تا بتوانند با عرضه محصولات خود البته با نه با قیمت بالا، هم مشتری خود در بازار را داشته باشند و همچنین مردم نیز با خرید کالای ایرانی از این صنعت حمایت کنند.

سمیعی با بیان اینکه امیدواریم صنعت لوازم خانگی همانند خودروسازی پیش نرود تصریح کرد: حمایت از تولیدکنندگان داخلی به معنای این نیست که همانند دو خودروساز کشور، بی حد  مرز از حمایت های دولتی برخوردار شده و هر محصولی را با هر کیفیتی به دست مردم بدهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: خودروسازان میدان را بدون رقیب دیدند و به همین دلیل بدون تغییری در کیفیت و کمیت محصولات با این فکر که مردم مجبور به خرید هستند، خودرو عرضه میکنند ولی در بحث لوازم خانگی با توجه به تعداد بالای تولیدکننده، میتوانند عملکرد بهتری داشته باشند.

وی افزود: تولیدکنندگان داخلی باید افق چشم نداز داشته باشند و فقط به داخل فکر نکنند بلکه با توسعه کار، محصولات خود را صادر کنند.

سمیعی تاکید کرد: با حمایت از تولید کننده داخلی و ارتقای سطح تولیدات داخلی، میتوان با زمینه سازی برای صادرات، ارزآوری داشته باشیم.

پایان پیام/

کد خبر: 1117606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =