مماشات دولت با مدیران بازمانده از دولت دوازدهم/ چهره کشور را نظامی نکنید!

مسئول بسیج دانشجویی واحد علوم و تحقیقات گفت: اینکه برخی از مسئولان هنوز تغییر نکرده‌اند شاید به علت مماشات یا فرجه دولت به آنها باشد تا بتوانند خود را همسو با سیاست‌ها دولت فعلی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، جوان‌گرایی یکی از مطالبات مقام معظم رهبری و شعارهای انتخاباتی دولت سیزدهم بوده است که شاید بتوان گفت با توجه به برخی از انتصابات در دولت فعلی و سطوح مدیریتی زیر مجموعه، تا حدودی این موضوع تحقق یافته است. انتصاباتی که گاهی با شبهاتی یا بعضا انتقاداتی همراه بوده است. در این میان اسامی افرادی به چشم می‌خورد که جزو در فعالان سابق دانشجویی هستند و سابقه فعالیت در جریان دانشجویی را داشته‌اند.

در این ارتباط حسین خسروی در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به انتصابات دولت سیزدهم اظهار کرد: به عقیده بنده حدود 80 درصد انتصابات تا کنون، مناسب بوده است و تنها چند مورد از این انتخاب‌ها نادرست بوده است.

وی ادوار دانشجویی بودن را نقطه ضعف برخی از افراد ندانست و ادامه داد: ادوار جریان دانشجویی که در دولت سیزدهم مسئولیت گرفته‌اند، صرفا افراد اصولگرا نبوده‌اند و افراد معتقد به انقلاب نیز در بین آنها وجود دارد.

مسئول بسیج دانشجویی واحد علوم و تحقیقات  با بیان اینکه انتصابات را از دو بُعد مبارزه با فساد و داشتن تخصص لازم می‌‍توان مورد نقد و بررسی قرار داد، گفت: اگر به فردی انقلابی مسئولیت خاصی دهند تا با فساد اداری و اقتصادی مبارزه کند، این انتصاب بسیار هم خوب است چرا که مسئول در هر رده نظامی، لشکری و دولتی اگر متعهد و قانون مند نباشد، خود منشا فساد خواهد بود.

وی ادامه داد: سوالی که درباره انتصابات ادوار دانشجویی در سطوح مختلف مدیریتی مطرح می‌شود، این است که آیا فرد انتخاب شده دارای تخصص و شایستگی است یا خیر. اگر صرفا به دلیل اینکه آن شخص متعهد به انقلاب بوده انتخاب شود؛ اما تخصص لازم را ندارد، قطعا این انتصاب نادرست بوده و از سوی جریان دانشجویی قابل قبول نیست.

خسروی با اشاره به حواشی پیش آمده در شهرداری تهران عنوان کرد: علیرضا زاکانی به دلیل اینکه فردی انقلابی بوده و سابقه مبارزه با فساد در مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود دارد، به عنوان شهردار تهران انتخاب شد تا با فساد موجود در این حوزه مبارزه کند.

مسئول بسیج دانشجویی واحد علوم و تحقیقات  با بیان اینکه بسیاری از تشکل‌های انقلابی با انتصاب زاکانی به عنوان شهردار مخالف بودند، گفت: شهرداری تهران  از جمله سازمان‌هایی است که پتانسیل فساد مالی و اداری را دارد؛ اما متاسفانه زاکانی با انتصابات درون سازمانی که انجام داده است، نتوانست تا کنون عملکردی مناسبی در این زمینه داشته باشد.

مماشات دولت؛ علت انتصابات انجام نشده

وی درباره اینکه هنوز برخی از مسئولان و مدیران در دولت سیزدهم تغییر نکرده‌اند و انتصابی در آن رده مدیریتی صورت نگرفته‌ است، گفت: اینکه برخی از مسئولان هنوز تغییر نکرده‌اند شاید به علت مماشات یا فرجه رئیسی به آنها باشد تا بتوانند خود را همسو با سیاست‌ها دولت فعلی کرده و به فعالیت خود ادامه دهند.

خسروی با اشاره به اینکه تغییر ندادن برخی از مدیران به علت نبود برنامه یا تیم کاری دولت سیزدهم نیست، گفت: اگر مدیری عملکرد مناسب داشته باشد و با دولت فعلی نیز تعامل کند؛ به علت تغییر دولت نباید حتما وی را تغییر داد. این تفکر اشتباهی است. به عنوان مثال سعید جلیلی در دولت قبلی و فعلی در حال فعالیت است. همچنین برخی از اتفاقات و تصمیم‌گیری‌ها توسط دولت انجام می‍شود که دلایل موجهی دارد؛ اما رسانه‌ای نمی‌شود.

این فعال دانشجویی با ذکر مثالی مطرح کرد: جریان دانشجویی به انتصاب سعداله نصیری قیداری سرپرست دانشگاه شهید بهشتی اعتراض داشته‌اند و این اعتراض را به وزیر علوم رساندند و زمانیکه نتیجه‌ای دریافت نکردند به شخص رئیس جمهور نامه نوشتند؛ اما وی دلایل برای ورود نکردن به این جریان داشت که قابل قبول بود.

چهره کشور را نظامی نکنید!

وی با اشاره به انتصاب استاندارها در کشور بیان کرد: کشور نباید چهره نظامی به خود بگیرد  به این معنا که نباید تمام استاندارها را افراد نظامی و سرداران سپاهی انتخاب کرد.

خسروی با تاکید بر اینکه مردم ظرفیت  و پتانسیل پذیرا بودن دولت نظامی را ندارد، ادامه داد: انتخاب و انتصاب برخی از استاندارها از بین چهره‌های سپاهی به صورت محدود برای تامین امنیت کشور بسیار مناسب است؛ اما اگر تمامی استانداری‌ها نظامی باشد به شدت از سوی مردم قابل قبول نخواهد بود.

گفتنی است، ایسکانیوز پیشتر در این خصوص با محمد امین جعفری دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و  علی بزرگخو دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت نیز گفت‌وگوهایی را انجام داده بود.

 انتهای پیام/

کد خبر: 1117617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =