اسرائیل: بزرگترین دردسر ما حزب الله است

فرمانده جبهه داخلی در ارتش اسرائیل اعلام کرد که در جنگ آینده با حزب الله لبنان روزانه ۲۵۰۰ موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک می‌شود و اسرائیل آمادگی کافی برای جنگ در جبهه شمالی را ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، ژنرال «اوری گوردین» فرمانده جبهه داخلی در ارتش اسرائیل طی مصاحبه با شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در صورت آغاز جنگ با حزب الله لبنان، اسرائیل با چالش بزرگ شلیک 2500 موشک در روز از سمت لبنان به سوی اراضی اشغالی مواجه خواهد بود.

به گزارش پایگاه اینترنتی رای الیوم، وی در این مصاحبه تلویزیونی افزود، من معتقدم که سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان به خوبی از توانایی‌های ما آگاه و شکی نیست که دشمنان ما توانایی‌هایی دارند که متوجه نقاط ضعف ما نیز می‌شوند.

این ژنرال صهیونیست اظهارات خود درباره توانایی موشکی حزب الله را بعد از پایان رزمایش گسترده رژیم صهیونیستی که به منظور شبیه سازی یک جنگ همه جانبه از یکشنبه هفته قبل آغاز شد و تا روز جمعه ادامه داشت مطرح کرده و در ادامه ادعا کرد، اگر نگوییم که ایران یک تهدید استراتژیک برای اسرائیل است باید بگوییم که این کشور یکی از تهدیدهای پیش روی اسرائیل بوده و آرام نمی‌گیرد. ما همواره در همه زمینه‌ها برای بهبود اوضاع دفاعی و همچنین جلوگیری از توانمندی‌های دشمن کار می کنیم.

وی در ادامه با اعتراف به اینکه اسرائیلی‌ها آمادگی کافی برای رویارویی با سناریوی جنگ در جبهه شمالی را ندارند، اظهار داشت، من مطمئن نیستم در صورت آغاز جنگ در جبهه شمالی، افکار عمومی اسرائیل متوجه شود که چه اتفاقی می‌افتد یا چه اتفاقی خواهد افتاد. واقعیت این است که در این صورت روزانه 2500 موشک به سمت اسرائیل شلیک می‌شود که برخی از آنها دقیقاً به هدف اصابت خواهند کرد و برخی در مناطق مسکونی در جبهه داخلی اسرائیل فرود می‌آیند و این یک حمله بسیار گسترده خواهد بود.

فرمانده جبهه داخلی ارتش رژیم صهیونیستی ادامه داد، در حال حاضر شکاف‌هایی در سطح ایمن‌سازی جبهه داخلی وجود دارد که موجب ایجاد نگرانی برای موسسه امنیتی اسرائیل و شاخه‌های وابسته به آن شده است و در سالهای طولانی آینده نیز شاهد خلاءهای بیشتری در سطح استحکام سازی خواهیم بود و نقش ما کمک به اسرائیلی‌ها در برابر این شکاف‌هاست.

وی تاکید کرد که بزرگترین دردسر ما اکنون حزب الله است و درگیریها همچنان ادامه دارد.

روز گذشته نیز روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» در مقاله ای اعلام کرد که امروز اسرائیل توسط بیش از 100 هزار موشک و راکت از جانب لبنان و ده ها هزار موشک و راکت از جانب غزه و شمار زیادی موشک در انواع مختلف از طرف کشورهای دیگر «ایران و عراق و یمن» تهدید میشود.

این رسانه تاکید کرد، حقیقت این است که سامانه‌های دفاعی اکنون قادر به محافظت از اسرائیلی‌ها نیستند و در جنگ بزرگ آینده اسرائیلی‌ها باید نظم و انضباط بالاتری نسبت به جنگ قبلی داشته باشند، آب و غذا را طبق برنامه منظم تهیه کرده و برای مدت طولانی بتوانند در پناهگاه ها بمانند. هرکس این کار را انجام ندهد جان خود را به خطر می‌اندازد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1117626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =