حزب الله حمله به نخست وزیر عراق را محکوم کرد

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای، حمله بامداد امروز یکشنبه به منزل نخست وزیر عراق را محکوم کرد و خواستار تحقیقات درباره عوامل و اهداف این حمله شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از شبکه تلویزیونی المنار لبنان،  در این بیانیه که عصر یکشنبه منتشر شد آمده است: حزب الله با تندترین لحن حمله خائنانه به منزل نخست وزیر عراق مصطفی کاظمی را محکوم می کند و سلامتی او و همراهانش را تبریک می گوید.

حزب الله لبنان همچنین خواستار «تحقیقات دقیق و قاطعانه» برای کشف «شرایط این حمله و عوامل و اهداف شوم آن» شد.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: حزب الله خواستار تلاش صادقانه و خالصانه برای جلوگیری از فتنه و حفاظت از امنیت و ثبات عراق است.

حزب الله لبنان همچنین، رسیدگی به اختلافات سیاسی در عراق را از طریق «منطق، گفت و گو، صبر و عزم راسخ برای یافتن راه حل های مسالمت آمیز» خواستار شد.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است که حزب الله «خواهان بستن راه در مقابل کسانی است که می خواهند عراق را از داخل سرنگون کنند تا به دشمنان خوش خدمتی کنند.»

محل سکونت نخست وزیر عراق در منطقه سبز بغداد بامداد امروز هدف حمله پهپاد انفجاری قرار گرفت که الکاظمی از این عملیات ترور جان سالم بدر برد.

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم با محکوم کردن سوءقصد به نخست وزیر عراق، گفت: این گونه حوادث در راستای منافع طرف‌هایی است که به ثبات، امنیت، استقلال و تمامیت ارضی عراق تعرض کرده و در پی دستیابی به اهداف شوم منطقه‌ای خود بوده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1117698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =