ژاپن رکوددار اشتغال فارغ‌التحصیلان در جهان است

آمارها نشان می‌دهد ژاپن با نرخ اشتغال ۹۶ درصدی، رکوردار اشتغال فارغ‌التحصیلان در جهان است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، اشتغال در ژاپن در سالهای گذشته معمولا بیش از ۹۰ درصد بوده است که بالاترین نرخ اشتغال در جهان و نشان‌دهنده وضعیت شغلی ثابت در ژاپن است. نرخ اشتغال فارغ‌اتحصیلان در سال تحصیلی ۲۰۲۰-۲۰۱۹ به ۹۷.۸ درصد رسید. اشتغال بیش از ۹۷ درصدی به این معناست که تقریبا همه دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی توانستند شغل پیدا کنند.

نظرسنجی‌ها از وزارت کار و آموزش ژاپن بیانگر این است که ۹۶ درصد فارغ‌التحصیلان اخیر در ژاپن، شاغل هستند که ۲ درصد کمتر از سال قبل است. چون برخی از دانشجویانی که در ماه مارس فارغ‌التحصیل شده‌اند، نتوانسته‌اند شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. این مشکل برمی‌گردد به این که شرکت‌های گردشگری، خطوط هوایی و دیگر صنایع به شدت از پاندمی آسیب دیده‌اند و استخدام‌های جدید را محدود کرده‌اند.

کارشناسان معتقدند بحران کووید ۱۹ تاثیری جدی بر فعالیت‌های کاریابی دانشجویان داشت، زیرا فرصت‌های شغلی تا حدی به دلیل لغو سمینارهای شغلی شرکت‌ها کاهش یافت.

آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ۹۶ درصد از فارغ‌التحصیلانی که در رشته‌های علوم انسانی تحصیل کرده‌اند، شغل ایمن دارند. این نرخ برای فارغ‌التحصیلان علوم و مهندسی ۹۵.۹ درصد بود.

بالاترین نرخ از نظر مکان، برای دانشگاه‌های منطقه چوبو با ۹۸.۳ درصد و کمترین در منطقه چوگوکو و شیکوکو با ۹۴.۵ درصد بود.

شکل زیر نشان‌دهنده نرخ اشتغال فارغ‌التحصیلان اخیر ژاپنی در ۱۰ سال گذشته است؛ 

ژاپن رکوددار اشتغال فارغ‌التحصیلان در جهان است

نرخ تضمین شغلی برای کسانی که از مدارس و فنی و حرفه‌ای فارغ‌التحصیل شده‌اند، ۵.۶ درصد کاهش یافته و به ۹۱.۲ درصد رسیده است. چون دانشجویانی که در رشته گردشگری و تجارت هواپیمایی تحصیل کرده‌اند، برای کار با مشکل مواجه شده‌اند.

بر اساس گزارش وزارت آموزش و پرورش، نسبت ورود دانش‌آموزان دبیرستانی به بازار کار تا پایان مارس ۰.۲ درصد نسبت به سال قبل به ۹۷.۹ درصد کاهش یافته است. این کاهش جزئی ظاهرا به این دلیل بود که بسیاری از دانش‌آموزان به دلیل مشکلات مورد انتظار برای یافتن شغل در بحبوحه پاندمی، ترجیح دادند به دانشگاه بروند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1117739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =