آموزش مجازی یادگیری را کاهش می‌دهد/ درگیری دانشجویان با حجم بالای محتوای ارائه شده در کلاس‌های مجازی

دبیر انجمن علمی میکروبیولوژی دانشگاه الزهرا معتقد است آموزش مجازی، وقت تلف شده ندارد و به همین دلیل حجم مطالب تدریس شده در جلسات کلاسی تا حد زیادی افزایش یافته است که این موضوع سبب کاهش یادگیری در دانشجویان می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، آموزش مجازی هرچند روشی به صرفه و آسان برای یادگیری است؛ اما وقتی به تنها نوع آموزش برای دانشجویان تبدیل می‌شود، مشکلاتی به همراه دارد. ایسکانیوز تاکنون در گفت‌وگو با دانشجویان و استادان به بررسی مشکلات آموزش مجازی پرداخته است.   

مهسا آزاده در گفت‌وگو با ایسکانیوز با بیان این که مجازی بودن آموزش‌ها، حجم مطالب تدریس شده در جلسات کلاسی را افزایش داده است، اظهار کرد: آموزش مجازی، زمان تلف شده ندارد. به همین دلیل، استادان می‌توانند با شروع کلاس استادان به سرغ اصل درس ‌بروند و محتوای بیشتری مطرح کنند.

دبیر انجمن علمی میکروبیولوژی دانشگاه الزهرا با اشاره به این که افزایش حجم مطالب در رشته‌هایی مانند میکروبیولوژی محتوای سنگینی دارند، یادگیری را کاهش می‌دهد، افزود: مشکلی که در آموزش مجازی وجود دارد این است که یادگیری به درستی اتفاق نمی‌افتد و وقتی حجم بالا باشد، این مشکل تشدید شده و یادگیری تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

وی درباره وضعیت کلاس‌های مجازی در دانشگاه الزهرا گفت: دانشگاه ما از نظر نظم و برگزاری کلاس‌ها عملکرد خوبی داشته است و مشکلی ندارد. مشکل اصلی ما، حجم بالای مطالب و زمان طولانی تدریس استادان است که به نظر من بازدهی ندارد.

دوری دانشجویان از دانشگاه به پژوهش لطمه است

آزاده با تصریح بر این که تعطیلی دانشگاه‌ها دسترسی دانشجویان به مقالات را به دلیل تحریم‌ها محدود کرده است، افزود: پیدا کردن مقالات وقتی نمی‌توانیم به دانشگاه برویم و از سرورهای دانشگاه استفاده کنیم، خیلی سخت است.

دبیر انجمن علمی میکروبیولوژی دانشگاه الزهرا با تاکید بر این که این مشکل برای مقاطع ارشد و دکتری بیشتر احساس می‌شود، گفت: چون پروژه‌های پژوهشی بیشتری دارند و نیاز بیشتری به مقالات دارند.

وی در پایان درباره راهکار دانشگاه برای دسترسی دانشجویان به مقالات خارج از دانشگاه اظهار کرد: البته دانشگاه این امکان را فراهم کرده است که بتوان در منزل هم از سرور دانشگاه استفاده کرد. اما تغییر IP سخت است. البته مقاطع بالاتر این امکان را دارند که به کتابخانه دانشگاه مراجعه کرده و از آن استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1117754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اتنا IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      0 0
      يني چي حجم زيادي درس داده ميشه؟ مگه نبايد كيفيت مهم باشه؟ اينقد قطعو و صليه اينترنت هست كه اصلا محتوايي ك درس داده ميشه كمتر از حد عاديه/ اصلا بيشتر بچها سر كلاس نيستن چون مجازيه و حال و حوصله ش نيس / واقعا دلم واسه دانش اموزا و دانشجوها ميسوزه كه كساني امثال شماها در مورد كلاساشون نظر ميديد واقعا كه:/