پورنگ پورشیرازی درگذشت + سوابق

پورنگ پورشیرازی موسیقیدان معروف کشورمان، پس از یک دوره بیماری دارفانی را وداع گفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ایسکانیوز،  پورنگ پورشیرازی در سال ۱۳۶۸ به عضویت ارکستر هنرستان موسیقی درآمد و یک سال بعد از آن، همکاری خود را با ارکستر زهی جوانان آغاز کرد. پورنگ پورشیرازی از سال ۱۳۶۹ به ارکسترسمفونیک و ارکستر مجلسی صدا و سیما نیز دعوت شد و به فعالیت حرفه‌ای خود ادامه داد.

او ضمن تحصیل موسیقی در دانشگاه، از دهه‌ ۱۳۷۰ در بسیاری از آثار ضبط شده‌ی موسیقی ایران حضور فعال داشت.

از دیگر فعالیت‌های هنری پورنگ پورشیرازی می‌توان به عضویت در ارکستر موسیقی ملی ایران، ارکستر سمفونیک فرهنگسرای بهمن، ارکستر فیلارمونیک جوانان به رهبری توماس کریستین داوید، ارکستر زهی فرهنگسرای نیاوران، ارکستر فیلارمونیک تهران، ارکستر فرهنگسرای هنر و ... اشاره کرد.

درگذشت نوازنده ۴۷ ساله ارکستر سمفونیک
در همین راستا سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت نوازنده ارکستر سمفونیک تهران را تسلیت گفت.

محمود شالویی، سرپرست معاونت امور هنری در پیامی برای درگذشت پورنگ پورشیرازی نوشته است: «پورنگ پورشیرازی نوازنده و عضو ارکستر سمفونیک تهران سال  ها در عرصه موسیقی و نوازندگی در ارکسترها با جدیت فعالیت کرد و متاسفانه این نوازنده حرفه ای، باتجربه و گرانقدر را از دست دادیم. افسوس که بیماری پورنگ پورشیرازی را برد و اندوهی دیگر بر هنر سایه افکند.

درگذشت هنرمند گرانقدر، نوازنده ارکستر سمفونیک تهران را به خانواده ارجمندش، اعضای ارکستر و جامعه هنری تسلیت می گویم، برای زنده یاد پورنگ پورشیرازی رحمت و برای خانواده و دوستان عزیزش صبر و شکیبایی از درگاه خداوند متعال خواستارم.»

پورنگ پورشیرازی از مدتی قبل به بیماری سرطان مبتلا شده بود.

کد خبر: 1117797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =