رئیسی در تماس تلفنی با آیت الله صافی: دولت مراجع تقلید را خیرخواه می‌داند

آیت الله صافی گلپایگانی در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور، ضمن تشکر از تماس وی، گفتند: من برای موفقیت دولت شما بسیار دعا می‌کنم و از خداوند می‌خواهم به شما توفیق رفع مشکلات مردم را مرحمت کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، در گفت‌وگوی تلفنی با آیت الله صافی گلپایگانی با قدردانی از حمایت‌ها و رهنمودهای مراجع عظام تقلید از کشور، مردم و مسئولین تاکید کرد: دولت، مراجع عالیقدر تقلید را خیرخواه مردم، مسئولان و کشور دانسته و بهره‌مندی از رهنمودها و هدایت های ایشان را ضروری می داند.

رئیس جمهور گفت: رهنمودها و دیدگاه های مراجع عظام تقلید، چراغ راه مردم و دولتمردان است و این رهنمودها پشتوانه اقدامات دولت در مسیر رفع مشکلات و دغدغه های مردم در بخش های مختلف است.

آیت الله صافی گلپایگانی نیز در این گفت‌وگو با تشکر از تماس تلفنی رئیس جمهور فرمودند من برای موفقیت دولت شما بسیار دعا می‌کنم و از خداوند می‌خواهم به شما توفیق رفع مشکلات مردم را مرحمت کند.

بر اساس این گزارش، روز سی‌ام مهرماه آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید در جریان دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی توصیه‌هایی درباره وضعیت معیشتی در جامعه و نیز روابط خارجی عنوان کرد. این مرجع تقلید درباره روابط خارجی توصیه کرده بود که «باید با تمام کشورهای دنیا با عزّت و اقتدار رابطه داشته باشیم و اینکه با بسیاری از کشورها قهر باشیم صحیح نیست و به ضرر مردم عزیزمان است...امروز یکی از راه‌های اصلاح امور این است که با حفظ منافع کشور و با عزت، با جهان در ارتباط باشیم که خیلی از مشکلات برطرف خواهد شد.»

و این سخنان آغاز جنجالی تازه در صحنه سیاسی کشور بود.

یکی از رسانه ها در مطلبی در واکنش به این سخنان نوشت: «جالب است که این حرف را حسن روحانی، هشت سال پیش مطرح کرد و به واسطه آن، عوام ظاهربین و بی‌تحلیل و سطحی‌نگر را فریفت و از آنها رأی گرفت. البته غلط‌بودن این تحلیل، در عمل ثابت شد و هشت سال مذاکره و بازی با سند ننگین برجام، هیچ حاصلی برای سفره مردم نداشت، اما امروز پس از هشت سال، همین سخن ناصواب را از زبان یک مرجع تقلید می‌شنویم. هم تقلیدِ سیاسیِ ایشان از نیروهای سکولار بسیار مذموم هست، هم تأخیرِ سیاسیِ ایشان در تکرار این تحلیل سراپا غلط. نمی‌دانم تقلیدِ ایشان را مذمت کنم یا تأخیرش را.»

این حملات به همین‌جا ختم نشد و نویسنده این مطلب در ادامه مدعی شد: «افسوس که مرجع تقلید شیعه همچنان چشم به بیرون دارد.»

این رسانه در پایان یادداشت خود نوشت: «بعضی دوستان، هر گاه ناخشنود می‌شوند پای ادب و ادبیات و اخلاق را به میان می‌کشند و در قالب تذکر اخلاقی، نسبت ناروا می‌دهند. همین که کسانی نسبت به خطای بزرگ یک مرجع تقلید، حساس نیستند و برآشفته نمی‌شوند، اما این قبیل یادداشت‌های انتقادی را برنمی‌تابند و وظیفه شرعی خویش می‌دانند که بی‌درنگ، موضع‌گیری منفی کنند و بر کرسی موعظه بنشینند یا جوسازی کنند، نشان می‌دهد که پای سوگیری سیاسی در میان است.»

این نوشته واکنش جمعی از اساتید، طلاب و فضلای حوزه علمیه قم را به دنبال داشت و آنها در نامه‌ای سرگشاده ضمن محکوم کردن توهین به مرجعیت شیعه، خواستار برخورد با نویسنده این مطلب شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1117802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =