تسخیر لانه جاسوسی به هیچ عنوان، موضوعی سیاسی نبود

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تسخیر لانه جاسوسی به هیچ عنوان، موضوعی سیاسی نبوده، بلکه کاملا یک اعتراض و جنبش مدنی بود. 

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، عبدالحسین روح الامینی نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران ری شمیرانات و یکی از اعضا و تشکیل دهندگان گروه دانشجویان پیرو خط امام(ره) در نشست «روز استکبار ستیزی» که به همت بسیج  دانشجویی دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، درباره اسناد کشف شده اظهار کرد: افراد داخل سفارتخانه سعی بر این داشتند که این اسناد را رشته رشته کنند که تقریباً ناکام ماندند.  قبل از مشاهده اسناد نیزی معلوم بود  که آمریکا در مسائل نظام دخالت می‌کند.

وی ادامه داد: چند روز بعد از بیست و دو بهمن، چریکی های خلق  به سمت سفارتخانه آمریکا یا همان لانه جاسوسی حمله ور شدند  که نیروهای انقلابی با آنها برخورد کردند.

روح الامینی در پاسخ به اینکه هدف از تسخیر سفارت سابق آمریکا چه بود؟  گفت: تسخیر لانه جاسوسی به هیچ عنوان، موضوعی سیاسی نبود، بلکه کاملا یک اعتراض و جنبش مدنی بود. 

این نماینده مجلس مطرح کرد:  آمریکا می‌توانست با درخواست معترضان موافقت کند؛ این موضوع را خاتمه دهد. افرادی که سفارت آمریکا را تصرف کرده بودند خواستار بازگشت شاه، بازگرداندن اموال شاه و  مداخله نکردن آمریکا در نظام  و امور داخلی ایران و به رسمیت شناختن انقلاب بودند.

وی با بیان اینکه آمریکا به هیچکدام از درخواست‌های مردم ایران اعتنا نکرده است، گفت:  اگر سود و زیان این چهل سال را بسنجیم، متوجه خواهیم شد که بازنده اصلی آمریکا بوده و تنها دلیلش هم  این است که آمریکا به کلی در منطقه نابود شده است.

روح الامینی درباره چگونگی اطلاع از جاسوسی آمریکایی‌ها از طریق سفارت خود در تهران اظهار کرد: تعدادی از دانشجویان در ساختمان‌های اطراف سفارتخانه استخدام شدند و از آنجا سفارتخانه را تخت نظر داشتند و در نهایت متوجه شدند جاسوسی کارکنان سفارتخانه شدند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: برای شناخت و درک حداکثری ماجرای تسخیر لانه جاسوسی ‌و حواشی آن نیاز به مطالعه، کنکاش و بررسی بیشتر و جزئی تر است.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1117842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =