سومین جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان برگزار شد

سومین جلسه شورای سیاست‌گذاری سی و ششمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان با مدیرکل فرهنگی و اجتماعی در دفتر معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، سومین جلسه شورای سیاست‌گذاری سی و ششمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان با حضور محمد هادی عسکری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی در دفتر معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شد.

در ابتدای جلسه عسکری ضمن با اهمیت برشمردن رویداد قرآنی جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان در سیاست‌های وزارت علوم، تاکید کرد: تقویت و ارتقای فرهنگ قرآن و عترت در دانشگاه‌ها از ماموریت‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی است. این رویداد علاوه بر دانشگاه‌ها باید در سطح ملی بازتاب داشته باشد.

در ادامه جواد طباطبایی مدیر فرهنگی دانشگاه امیرکبیر و دبیر اجرایی سی و ششمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور با اشاره به برگزاری مجازی این دوره از جشنواره گفت: تاکنون حدود ۳۰۰ اثر در بخش‌های آوایی، هنری، پژوهشی، فناوری و ادبی و تعداد ۴۲۱ نفر اسامی راهیافتگان در بخش معارفی و رشته‌های حفظ از بخش آوایی به دبیرخانه این رویداد فرهنگی رسیده است.

وی با بیان اینکه مرحله دانشگاهی همه بخش‌های این جشنواره به صورت مجازی و غیر حضوری برگزار شده، گفت: داوری مرحله سراسری این دوره از جشنواره نیز بصورت مجازی در آذر ماه برگزار خواهد شد.

مدیر فرهنگی دانشگاه امیرکبیر افزود: تاریخ برگزاری آزمون مرحله سراسری در رشته‌های بخش معارفی (آشنایی با سیره معصومین، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، پرسمان معارفی، احادیث اهل بیت، ترجمه و تفسیر قرآن کریم، حفظ موضوعی و سبک زندگی) همچنین ۲ رشته حفظ متن و ترجمه فرازهایی از صحیفه سجادیه و حفظ متن و ترجمه فرازهایی از نهج البلاغه در نیمه اول آذرماه بصورت مجازی برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است، اختتامیه سی و ششمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور درنیمه دوم دی ماه به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1117869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =