ماجرای نخل فروشی به کشورهای عربی چیست؟ /سکوت نمایندگان مجلس! + فیلم

اخیرا فیلمی در فضای مجازی منتشر شده است مبنی بر اینکه در منطقه روستایی شهرستان دشتستان استان بوشهر برخی از کشاورزان در حال بیرون آوردن نخیلات از ریشه و فروش آن به کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز؛ به تازگی ویدئویی در فضای مجازی دست به دست شده است که افرادی در حال درآوردن نخیلات از ریشه هستند و در ادامه این اقدام را به دلیل شرایط اقتصادی، وضعیت بد بارش‌ها و کم شدن حقابه‌ها عنوان می‌کنند و می‌گویند که نخلداران بی رمق و درمانده درختان خود را به کشورهای همسایه خلیج فارس صادر می‌کنند.

گفته می‌شود که هر اصله نخل از این نخلداران به قیمت ۱۵ میلیون ریال به دلالان فروخته می شود، نخلهایی که در شرایط خوب ثمردهی هر اصله آن بیش از دو میلیون تومان ارزش افزوده و گردش مالی در استان ایجاد می کند.

علی بهرام‌نژاد؛ بخشدار ارم با اشاره به اینکه نخل فروشی در کل کشور از استان خوزستان گرفته تا هرمزگان رایج است، گفته است برای شما هم پیش آمده است که در بلوار و پارک‌های شهر نخل‌های بالغی را می‌بینید که از نقاط گوناگون برای کاشت آورده‌ شده‌اند، در برخی موارد نخل‌ها صادر هم می‌شوند، گاهی نخلداران به دلیل نامرغوب بودن گونه، نر بودن و پیر بودن درخت به دنبال جایگزینی گونه‌های جدید با ارزش اقتصادی بالاتر هستند.

دادستان دشتستان ضمن تکذیب این موضوع گفته که فیلم پخش شده در کلیپ که نشاندهنده بارگیری و صادرات نخل در اسکله است نیز مربوط به سالیان قبل بوده و ارتباطی به این نخل‌ها ندارد. از آنجاییکه درخت نخل نیاز به آب دهی مستمر ندارد، ادعاهای مطرح شده مبنی بر بی حاصل بودن این درختان بر اثر کم آبی نیز فاقد صحت است.

محسن رشید فرخی؛ رئیس انجمن ملی خرمای ایران در گفت‌و گویی اعلام کرده است که بعد از شنیدن این خبر با برخی از دست اندرکاران در استان بوشهر تماس گرفتم. آنها این موضوع را تایید کردند اما شاید مساله به حدی که در برخی رسانه‌ها بزرگ می‌شود، نباشد.

متاسفانه پیگیری های خبرنگار ایسکانیوز بی پاسخ ماند زیرا هیچ کدام از نمایندگان این استان و به ویژه حوزه انتخابیه مربوطه پاسخگو نبودند و شاید این موضوع نیز همانند بسیاری از موضوعاتی که در جامعه مطرح است، بی پاسخ می ماند ولی چنانچه این موضوع صحت داشته باشد دستگاه های مربوطه و دولت باید ورود کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1117893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =