عامل فساد در دولت روحانی چه بود؟ / لزوم یکپارچگی دستگاه‌های نظارتی کشور

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: در صورت وجود یک مدیریت منسجم و واحد و همچنین یکپارچگی نهادهای نظارتی در کشور دیگر شاهد فسادهای نجومی نخواهیم بود.

مجید نصیرایی، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص دلایل اصلی وجود فسادهای نجومی در دو دولت گذشته اظهار کرد: بخشی از این مسئله بر می‌گردد به خود افراد و به روحیات، نوع نگاه و جهان بینی که دارند و بخش دیگری از آن مربوط به ساختارها و خلاءهای قانونی است که در کشور وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

مروری بر فساد اقتصادی تیم روحانی (بخش اول) / درس عبرت برای رئیسی

مروری بر فساد اقتصادی تیم روحانی (بخش دوم) / مردم چشم به عدلیه دوخته‌اند

نصیرایی ادامه داد: متاسفانه دستگاه‌های نظارتی بنابر ملاحظات و یا خلاءهای موجود، نمی‌توانند به موقع اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این حوزه نیاز به یک آسیب‌شناسی جدی دارد، گفت: ساختار کلی نظام، فساد را بر نمی‌تابد و با آن برخورد می‌کند اما باز هم شاهد چنین مسائل و مشکلاتی در کشور هستیم.

نماینده مردم فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر دستگاه‌ها و نهادهای نظارتی ما نسبت وظیفه‌ای که بر عهده دارند، هوشیار باشند طبیعی است که اجازه بروز فسادهای مالی و اقتصادی داده نشود.

وی در خصوص راهکارهای موجود برای رفع مفاسد اقصادی نیز عنوان کرد: باید به افرادی میدان داده شود تا در راس امور قرار بگیرند که در گذشته آنها هیچ گونه ابهام، تردید و شائبه‌ای وجود نداشته باشد.

نصیرایی افزود: اما در همین ساختارها و رویکردها هم نیاز به آسیب‌شناسی جدی داریم چرا که گاهی از فیلترهای موجود مواردی رد می‌شود که نیاز به شناسایی دارد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: در صورت وجود یک مدیریت منسجم و واحد و همچنین یکپارچگی نهادهای نظارتی در کشور دیگر شاهد بروز چنین مواردی نخواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1117940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =