نخستین سوال از دولت سیزدهم اعلام وصول شد / بررسی وضعیت شاخص‌های اقتصادی در دولت‌های حسن روحانی

جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، جلسه علنی امروز (چهارشنبه 19 آبان) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف و با حضور 192 نماینده آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس دستور کار پارلمان را به شرح ذیل قرائت کرد:

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح اصلاح مواد (705) تا (711) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی

گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در مورد طرح دو فوریتی الحاق یک تبصره به ماده 63 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات انتخاب شهرداران

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح حمایت از مالکیت صنعتی

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه پروتکل اصلاحی موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه پروتکل اصلاحی بند 5،4،1 و 10 اساسنامه موسسه منطقه استانداردسازی ارزیابی انطباق تایید صلاحیت و اندازه شناسی سازمان همکاری اقتصادی ریسکام

بررسی تقاضای عده ای نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به طرح جامع مدیریت شهری و روستایی طبق اصل 85 قانون اساسی

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد وضعیت شاخص های اقتصادی در دولت های یازدهم و دوازدهم

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه اجرای طرح چهل و شش هزار هکتاری آبیاری دشت سیستان

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در مورد طرح اصلاح مواد 705 تا 711 کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی را در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 19 آبان) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرار داشت.

بعد از بحث و بررسی موافقان و مخالفان این طرح و در نهایت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح موادی از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی موافقت کردند.

از 235 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس 198 رأی موافق حاصل رأی‌های نمایندگان به کلیات طرح اصلاح موادی از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی است.

بر همین اساس قرار است مجازات‌های بازدارنده و تعزیراتی برای مقابله با قماربازان و شرط‌بندها و بخت‌آزمایی در فضای مجازی صورت گرفته و مواد قانونی لازم در اختیار قضات قرار گیرد.

 قالیباف: دولت 15 آبان گزارش بودجه شرکت‌های دولتی را ارائه کرد

رئیس مجلس با بیان اینکه دولت در مهلت زمانی مقرر یعنی 15 آبان گزارش بودجه شرکت‌های دولتی را به مجلس ارائه کرده است گفت:‌بعد از اعلام وصول این گزارش اعلام کردم آن را به کمیسیون‌ها ارجاع دهید.

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 19 آبان) در تذکری خواستار ارسال گزارش بودجه شرکت‌های دولتی به مجلس شد.

وی افزود: طبق قانون بایستی در آبان ماه دولت بودجه شرکت‌های دولتی را به مجلس ارسال می‌کرد که تا کنون این کار را نکرده است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر زنگنه گفت:‌دولت در مهلت زمانی مقرر یعنی 15 آبان گزارش بودجه شرکت‌های دولتی را به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده است و من هم بلافاصله آن را به کمیسیون‌ها ارجاع دادم اما اشکال آن است که ما در قانون دولت را مکلف کرده‌ایم که گزارش مجامع شرکت‌های دولتی هم ضمیمه این گزارش بودجه شرکت‌های دولتی باشد اما اینگونه نیست و گزارش بودجه شرکت‌های دولتی فقط به امضای سازمان برنامه و بودجه رسیده است.

 گرانی‌ها در بازار مشکلات زیادی را به مردم تحمیل کرده است

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای گفت: معیشت مردم و گرانی در بازار فشار های سنگینی را بر مردم مخصوصاً اقشار آسیب پذیر تحمیل کرده اولویت اول دولت باید سامان دادن به این بخش باشد و کمک به سفره مردم مردمی که نجیبانه کار هستند و با تحمل همه سختی‌ها امید به حرکت جهادی دولت انقلابی دارند.

امیرقلی جعفری در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس چهارشنبه نوزدهم آبان ماه گفت: ما امروز در شرایط خاصی به سر می‌بریم کشور نیاز به انسجام بین حوزه‌های مدیریت فرهنگ اقتصاد و سیاست در بخش داخلی و بهره گیری از فرصت های محیط بین‌المللی را دارد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای دستیابی به انسجام ملی در فرایند برنامه ریزیی که در سطح ملی و منطقه‌ای وفاق و اجماع نخبگان و چرخش نهادینه شده قدرت و رعایت قانونمندی و پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری ارکان دولت و جامعه نسبت به یکدیگر و تقویت سرمایه اجتماعی ضروری است.

وی افزود: طبق اصل ۴۸ قانون اساسی در بهره برداری از منابع طبیعی و استفاده از درآمدهای ملی در سطح استانها و توزیع فعالیت‌های اقتصادی میان استان‌ها و مناطق مختلف کشور نباید تبعیض در کار باشد به طوری که هر منطقه نیازها و استعداد رشد خود سرمایه و امکانات لازم را در دسترس داشته باشد.

جعفری خاطرنشان کرد: معیار توسعه نیز باید بر مبنای عدالت باشد چراکه توسعه منهای عدالت خود عامل فروپاشی انسجام ملی است.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: معیشت مردم و گرانی در بازار فشار های سنگینی را بر مردم مخصوصاً اقشار آسیب پذیر تحمیل کرده اولویت اول دولت باید سامان دادن به این بخش باشد و کمک به سفره مردم مردمی که نجیبانه کار هستند و با تحمل همه سختی‌ها امید به حرکت جهادی دولت انقلابی دارند.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از سفرهای استانی هیئت دولت تشکر می‌کنم اما انتظار مردم کامل شدن چرخه مدیریت کشور است برای بهره‌مندی بیشتر از این سفرها تاخیر در این جهت موجب خسارت است.

وی افزود جعفری خاطرنشان کرد: جامعه فرهنگیان و بازنشستگان با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند رتبه بندی معلمان همسان‌سازی تبدیل وضعیت نیروها کیفیت آموزش سند تحول بخشی از مشکلات آنهاست که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتظار فرهنگیان مشخص شدن وزیر آموزش و پرورش است وزیری از جنس آموزش و پرورش و درد آشنای با مشکلات و مسائل فرهنگی آن و با تجربه و مورد قبول فرهنگیان است.

وی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

 مردم در برخی شهرها برای ثبت‌نام در طرح جهش تولید مسکن مشکل دارند

نماینده مردم فردوس و طبس در مجلس شورای اسلامی بر لزوم رفع مشکلات مردم برخی شهرها برای ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن به دلیل مشکل زمین تاکید کرد.

حجت الاسلام مجید نصیرایی نماینده مردم فردوس و طبس در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در تذکر شفاهی خطاب به وزیر راه و شهرسازی، به الزامات اجرای طرح جهش تولید مسکن اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح لازم است به مسأله تامین زمین مناسب توجه شود.

وی ادامه داد: در تمام شهرها مردم باید بتوانند در این طرح ثبت نام کنند، اما در حال حاضر و در برخی شهرها تامین زمین به مشکل برخورده و مردم نمی‌توانند ثبت نام کنند که لازم است هرچه سریع‌تر این معضل حل شود.

نماینده مردم فردوس و طبس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین تامین زیرساخت‌های آب، برق و گاز نیز در اجرای این طرح مهم است؛ چراکه به عنوان مثال در طبس و در طرح ملی مسکن یک سال است که مردم مشکل دسترسی به امکانات زیرساختی دارند.

نصیرایی تأکید کرد: همچنین در اجرای طرح جهش تولید مسکن در شهرهای کویری به سمت آپارتمان‌سازی نروند و این نکته مدنظر باشد که مسکن‌های احداثی به صورت ویلایی و متناسب با اقلیم مناطق ساخته شود.

عبدالملکی در راه بهارستان

سوال ملی نماینده مردم آبادان از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صحن مجلس اعلام وصول شد.

در جلسه علنی امروز مجلس سؤال ملی سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان و اروندکنار از حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام وصول شد.

این سوال که با موضوع علت عدم برنامه عملیاتی این وزارتخانه در جهت کاهش نرخ بیکاری و اشتغال پایدار به ویژه در مناطق مرزی تهیه شده، در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد.

 شفافیت آراء نمایندگان مطالبه مردم است و باید در دستورکار قرار گیرد

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس تاکید کرد: شفافیت آراء نمایندگان مطالبه مردم است و باید هرچه سریع‌تر در دستورکار مجلس قرار گیرد.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی جلسه علنی امروز و در تذکر شفاهی با اشاره به اقدام مقتدرانه سپاه در دریای عمان و در مواجهه با دزدی دریایی آمریکا اظهار داشت: حماسه غرورآفرین سپاه پاسداران در دریای عمان برای ملت ایران و آزدیخواهان جهان غرور آفرید.

وی در ادامه به مسأله شفافیت آراء نمایندگان و طرح مجلس در این خصوص اشاره کرد و خطاب به رئیس جلسه گفت: این طرح باید امروز در دستورکار قرار می‌گرفت؛ این طرح مطالبه مردم است و باید این اتفاق هرچه سریع‌تر بیفتد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه وزرا به رفتار و گفتار نمایندگان توجهی ندارند، تصریح کرد: برخی وزرا که در اینجا 250 تا 270 رأی گرفتند اگر امروز برای آنها رأی گرفته شود 50 رأی هم نمی‌آورند. این نکته را دیروز به آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور هم گفتم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1117980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =