کدام کشورها بیشترین تعداد دانشجو را دارند؟

آمارها نشان می‌دهد هند، چین و آمریکا به ترتیب دارای بیشترین تعداد دانشجوی کارشناسی در جهان هستند.  

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، هند، چین و آمریکا بیشترین تعداد دانشجویان دانشگاه را در سطح جهان دارند. این دانشجویان شامل دانشجویان محلی و دانشجویان بین‌الملل می‌شود.

هند نخستین کشوری است که بر اساس آمارها، با بیش از هزار دانشگاه، بیشترین تعداد دانشجو را در سال ۲۰۲۰ دارد. سیستم آموزش عالی این کشور، سومین سیستم آموزشی بزرگ در جهان است.

بر اساس داده‌های سال ۲۰۲۰، هند بیش از ۳۷ میلیون دانشجو در آموزش عالی ثبت‌نام کرده است. همچنین این کشور پس از ایالات متحده دومین انتخاب دانشجویان در زمینه دوره‌های آموزشی الکترونیکی دانشگاهی است.

کشور

تعداد دانشجو

هند

۳۷ میلیون نفر

چین

۳۰ میلیون نفر

ایالات متحده

۳۰ میلیون نفر

برزیل

۸ میلیون نفر

فیلیپین

۸ میلیون نفر

روسیه

۴ میلیون نفر

ژاپن

۳.۵ میلیون نفر

اندونزی

۳ میلیون نفر

فرانسه

۲.۵ میلیون نفر

ایتالیا

۲ میلیون نفر

چین با حدود ۳۰ میلیون دانشجودر رتبه دوم این فهرست قرار دارد. دانشگاه پکن و دانشگاه Tsinghua، دو تا از بهترین دانشگاه‌های آسیایی در جهان هستند که در چین قرار دارند. این کشور پس از ایالات متحده، دومین دانشگاه برتر جهان را دارد.

ایالات متحده سومین کشوری است که بیشترین تعداد دانشجو را دارد. تعداد دانشجویان این کشور در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی تقریبا به ۲۰ میلیون نفر می‌رسد. تعداد دقیق دانشجویان ایالات متحده در سال ۲۰۲۰، ۱۹ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر است که انتظار می‌رود این تعداد در سال ۲۰۲۱، افزایش بیشتری داشته باشد.

پنج هزار و ۳۰۰ کالج و دانشگاه در ایالات متحده وجود دارد. همچنین بیش از یک میلیون دانشجوی بین‌المللی در ایالات متحده وجود دارد که بیشتر آن‌ها از چین وهند آمده‌اند.

چهارمین کشور در فهرست کشورهای دارنده بیشترین دانشجو، برزیل است. بر اساس داده‌های این کشور، بیش از هشت میلیون دانشجو در برزیل تحصیل می‌کنند. برخی از بهترین دانشگاه برزیل عبارتند از؛ دانشگاه سائوپائولو، دانشگاه کامپیناس، دانشگاه فدرال میناس گرایس و دانشگاه فدرال ریو کراند دو سو.

۶ میلیون دانشجو برای سال ۲۰۲۰ در فیلیپین ثبت‌نام کرده‌اند. ۲ هزار و ۳۰۰ کالج و دانشگاه در این کشور وجود دارد که بیشتر آن‌ها به صورت خصوصی اداره می‌شوند. دانشگاه دولتی ملی فیلیپین در سراسر جهان به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر شناخته می‌شود.

روسیه با چهار میلیون و ۱۶۱ هزار و ۷۰۰ دانشجو در رتبه بعدی قرار دارد. این کشور دارای ۷۴۱ دانشگاه و ۲۷۸ هزار دانشجوی بین‌المللی است. همچنین لازم به ذکر است که روسیه، ۲۴۸ هزار استاد، ۸۸ هزار و ۵۰۰ داشیار، ۲۳۶ هزار و ۱۰۰ عضو عضو هیئت علمی و ۳۷ هزار و ۱۰۰ دکترای علوم است.

ژاپن هفتمین کشور با بیشترین دانشجو در سال ۲۰۲۰ است. حدود سه و نیم میلیون نفر در ژاپن دانشجو هستند.

اندونزی در سال ۲۰۲۰ پذیرای حدود ۳ میلیون دانشجو در ۱۲۲ دانشگاه دولتی خود بود. باندوگ پلی تکنیک، دانشگاه احمد داهلان، دانشگاه ایرلانگا و دانشگاه آندلاس برخی از بهترین دانشگاه‌های اندونزی هستند.

 فرانسه با بیش از ۲ و نیم میلیون دانشجو در جایگاه نهم قرار دارد. اگر تعداد دانشجویان کارشناسی ارشد هم در نظر گرفته شود، فرانسه در رتبه ششم جهانی قرار خواهد گرفت.

آخرین کشور در فهرست ۱۰ گانه کشورهای دارای بیشترین تعداد دانشجو، ایتالیا با حدود ۲ میلیون دانشجوست. ۸۵ دانشگاه در ایتالیا وجود دارد که دانشگاه Cattolica Del Sacro Cuore بزرگترین دانشگاه و Degli Studi Di Bologna قدیمی‌ترین دانشگاه این کشور است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1118003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =