کارت سوخت حذف می‌شود؟ / قیمت خودرو افزایش یافت

گروه اقتصادی ایسکانیوز سعی دارد با انتشار بسته خبری، شما را در جریان اخبار مهم اقتصادی که در طول یک هفته گذشته رخ داده قرار دهد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. گاها این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. ما سعی داریم بسته خبری ویژه ای را جمع آوری نماییم و مخاطبان را در جریان اتفاقات مهم اقتصادی در طول هفته ای که گذشت قرار دهیم.

کارت سوخت حذف می‌شود؟

پس از اختلالی که هفته گذشته برای سامانه سوخت‌گیری پیش آمد، عده‌ای گمان می‌کردند احتمالا دولت قصد دارد سهمیه بنزین یا کارت سوخت را حذف کند. زمزمه‌های تغییر کارت سوخت و جایگزینی آن با کارت ملی، دوباره شنیده می‌شود. اما آیا کارت سوخت حذف می‌شود؟

فریدون عباسی دوانی، عضو کمیسیون انرژی دولت در این مورد گفت: با وضعیت فعلی معیشت مردم و تا اقتصاد خصوصی نشود، امکان حذف کارت سوخت نیست.

افزایش قیمت طلا/ عوامل موثر در افزایش نرخ ها

قیمت سکه نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته حدود ۸۲ هزار تومان و طلا ۸۰ هزارتومان افزایش یافته است .

ابراهیم محمد ولی؛ رییس اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در رابطه با افزایش نرخ سکه و طلا طی روزهای اخیر گفت: قیمت طلا  در دنیا رو به افزایش است رقابتی بین سرمایه گذاران و موسسات مالی در دنیا وجود دارد و موسسات مالی در صدد این هستند تا مردم به سمت سرمایه گذاری در بازار طلا نروند ولی با روش های متعددی در حال ایجاد جذابیت برای کشاندن سرمایه به سمت موسسات خود هستند.

 وی عنوان کرد: قیمت ها طی چند روز اخیر روند افزایشی داشته و برداشت ما از این شرایط این است که روند بازار جهانی و داخلی رو به بالاست.

محمدولی افزود: روند قیمت طلا با توجه به سیاست های داخلی و خارجی و مذاکرات وین با یک شیب ملایم رو به بالاست و این روند ادامه خواهد داشت مگر اینکه اتفاق خاصی در حوزه سیاست خارجی ما در خصوص برجام بیفتد

رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه مطمئنا با شرط و شروط هایی که آمریکا برای ایران تعیین میکند مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید افزود: بازار متوجه این شده است که مذاکرات به نتیجه نمیرسد به همین دلیل رفتار خود را در پیش گرفته است.

احتمال کاهش قیمت بلیط هواپیما

به دنبال پیگیری‌ها درباره انتظار مردم برای کاهش قیمت بلیت هواپیما در پروازهای داخلی به دلیل برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی مانند محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی مسافر و البته بر اساس وعده رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی، به نظر می‌رسد برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه صورت گرفته است.

گرچه پروتکل‌های جدیدی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب و ابلاغ شد و بر اساس آن مقرر شد محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی مسافر در پروازهای داخلی از ابتدای آذر ماه برداشته شود و از حالا بسیاری از ایرلاین‌های این پروتکل‌های جدید را اجرا کرده‌اند اما قیمت بلیت هواپیما کاهش پیدا نکرده است.

در پی  این تغییر و تحولات در پروتکل‌های کرونایی، مسئولان وزارت راه و شهرسازی اعلام کردند که به دنبال کاهش قیمت بلیت هواپیما هستند. شهرام آدم نژاد –معاون وزیر راه و شهرسازی- روز گذشته در این باره اظهار کرد: با توجه به این کار که ظرفیت پذیرش مسافر در پروازهای داخلی افزایش یافته، شورای عالی هواپیمایی تشکیل شده و درباره نرخ تصمیم‌گیری خواهد کرد و انتظار داریم تغییراتی در نرخ بلیت هم شاهد باشیم و طبیعی است در جهت کاهش قیمت این جلسات برگزار خواهد شد.

افزایش قیمت خودرو

شرکت سایپا قیمت جدید محصولات خود را برای تحویل ماه آبان اعلام کرد که به طور میانگین شامل افزایش ١٣ درصدی قیمت‌ها برای نیمه دوم آبان تا پایان امسال است.

بر این اساس، با افزایش٢٢ میلیون و ٢٥٩ هزار و ٢٠٠ تومانی به ترتیب ١٢٠ میلیون و ٨٤٦ هزار و ٩٠٠ تومان (ساینا دنده‌ای) و ١۶۴ میلیون و ٧٩۵ هزار و ٩٠٠ تومان ( ساینا S) تعیین قیمت شده‌اند.

همچنین در محصولات خانواده تیبا، پس از اعمال افزایش ١٣ درصدی قیمت‌ها، تیبا صندوقدار به ١١۶ میلیون و ٢٨٢ هزار تومان و تیبا ۲ به ١٢٣ میلیون و ١١٨ هزار و ٣٠٠ تومان رسیده‌اند. براین اساس تیبا صندوقدار ١۵ میلیون و ۶۵١ هزار و ۵٠٠ تومان و تیبا٢، ١۶ میلیون و ۵٩٩ هزار و ۵٠٠ تومان افزایش قیمت داشته‌اند.

در محصولات جدید این گروه خودروسازی نیز کوییک دنده‌ای با افزایش ٢١ میلیون و ٧۴٨ هزار تومانی به ١۶٢ میلیون و ٨٠٩ هزار و ۴۰۰ تومان، کوییک S  با افزایش ٢٣ میلیون و ٧٩٧ هزار و ٨٠٠ تومانی به ١٧٨ میلیون و ٧٩٢ هزار و ٧٠٠ تومان و شاهین با افزایش ١۴.۴ درصدی معادل ۴٩ میلیون و ٣٢۵ هزار و ٨٠٠ تومان به  ٣۴١ میلیون و ١٩٧ هزار تومان رسیده‌اند.

کوییک R با گیربکس معمولی و کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک نیز به ترتیب ١٧٢ میلیون و ۴٨٣ هزار و ۵٠٠ تومان و ٢۶۵ میلیون و ۶٢٠ هزار و ٢٠٠ تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

از سوی دیگر؛ در محصولات ایران خودرو نیز، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو با افزایش ۴۵ درصدی مواجه شد. پایین‌ترین افزایش قیمت نیز مربوط دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک بود که یک درصد رشد قیمت را تجربه کرد.

همچنین پژو ۲۰۷دستی سقف شیشه‌ای و رانا پلاس نیز به ترتیب ۱۵.۱۸ و ۱۵.۴ درصد افزایش قیمت را به ثبت رساندند.

این افزایش‌ها در حالی است که فاطمی امین، سه هفته قبل در توئیترش اعلام کرده بود که با سیاست‌های وزارت صمت، قیمت خودروها کاهش خواهد یافت. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1118042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =