ارزیابی کارنامه ۱۰۰ روزه دولت / پاشنه آشیل دولت سیزدهم ناهماهنگی در تیم اقتصادی است

زهیر اصفهانی گفت: وضعیت اقتصادی کنونی کشور چندان خوشایند نیست و اینکه وزیر اقتصاد، معاون اول و معاون اقتصادی رئیس جمهمور دارای برنامه‌های مختلفی هستند و هماهنگی خوبی در تیم اقتصادی مشاهده نمی‌شود یک نقطه منفی جدی برای دولت محسوب می‌شود.

زهیر اصفهانی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز درباره عملکرد صد روزه دولت عنوان کرد: گذشت دو سه ماه از عمر دولت زمان کافی برای ارزیابی نیست اما از نقاط قوت دولت در طی صد روز گذشته می‌توان به عمل کردن شخص رئیس جمهور به وعده خود در زمینه واکسیناسیون کرونا اشاره کرد که یک امر بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید:

ارزیابی کارنامه ۱۰۰ روزه دولت / لزوم اقدامات جدی در عرصه فرهنگ و آموزش و پرورش

ارزیابی کارنامه ۱۰۰ روزه دولت / بی اعتنایی به وزارت آموزش و پرورش پذیرفتنی نیست

وی در ادامه با بیان اینکه نقطه مثبت دیگر در دولت سیزدهم تعامل بسیار خوب با رسانه‌هاست، گفت: در دولت فعلی شاهد هستیم که انتقاد از دولت آزاد است و حتی شکایاتی که از رسانه‌ها و خبرنگاران شده بود، به دستور شخص رئیس جمهور منتفی شد و این نشان می‌دهد که دولت تعامل بسیار خوبی با رکن اول آزادی بیان در جامعه که رسانه‌ها هستند دارد و همین امر باعث شده تا فضای نقد و گفت‌وگو در جامعه بهتر و به‌روزتر شود.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به سفرهای استانی و بدون تشریفات رئیسی گفت: شاید این دیدارها برای مردم شهرهای بزرگ و پایتخت‌نشین چندان قابل درک نباشد اما به لحاظ بعد روانی برای مردمی که از مرکز به دور هستند بسیار اهمیت دارد و باعث می شود که دولت را از آنِ خود بدانند.

اصفهانی در ادامه درباره نقاط منفی دولت سیزدهم نیز گفت: بزرگ‌ترین نقطه منفی دولت سیزدهم سردرگمی و ناهماهنگی در برخی ارکان دولت است.

وی با بیان اینکه پاشنه آشیل اصلی دولت سیزدهم وضعیت اقتصادی است، گفت: وضعیت اقتصادی کنونی کشور چندان خوشایند نیست و اینکه وزیر اقتصاد، معاون اول و معاون اقتصادی رئیس جمهمور دارای برنامه‌های مختلفی هستند و هماهنگی خوبی در تیم اقتصادی مشاهده نمی‌شود یک نقطه منفی جدی برای دولت محسوب می‌شود.

اصفهانی همچنین با اشاره به پُر رنگ شدن انتصابات فامیلی یا همان خویشاوندسالاری در دولت گفت: اگر چه هر مدیری می‌تواند از فرد دلخواه خود در امور استفاده کند ولی پُر رنگ شدن بیش از حد این مسئله این تفکر را در ذهن متبادر می‌کند که مسائل هزار فامیل که در دولت‌های گذشته وجود داشت مجددا در حال شکل‌گیری است.

وی در پایان تاکید کرد: اگرچه برای ارزیابی دولت بسیار زود است ولی به طور کلی می‌توان گفت عملکرد دولت در صد روز گذشته امیدآفرین و مثبت بوده و این که مردم کمتر با خبرهای منفی و یاس‌آفرین روبرو شدند اهمیت زیادی دارد و اگر روند کنونی با برنامه و هماهنگی بیشتری در ارکان دولت پیش رود بهبود بیشتری خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1118198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =