فروش نخل به کشورهای عربی تایید شد /کمبود آب دلیل اصلی

اخیرا ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که نشان میداد برخی از کشاورزان جنوب کشور نخل های خود را از زمین کنده و به فروش میرسانند.

ابراهیم رضایی؛ نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در رابطه موضوع فروش نخل در این منطقه به کشورهای عربی گفت: موضوع کندن و صادرات آن به کشورهای عربی مربوط به روستای رودفاریاب از توایع  بخش ارم شهرستان دشتستان است، این منطقه جزو محروم ترین مناطق ایران است حتی برخی از روستاها راه مناسب نیز ندارند.

وی با بیان اینکه بزرگترین ترین چالش آن منطقه و روستا که منجر به فروش نخل شده کمبود و نبود آب کشاورزی و شرب است افزود: راه حل این مشکل رفع معضل کم آبی است که میتوان با احداث سد و سازه های آبخیزداری این مشکل را حل کرد.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع فروش نخل همیشه روال بوده ولی امسال به دلیل کم آبی تشدید شده است تصریح کرد: نرسیدن آب کافی به درخت سبب شده تا کشاورزان مجبور به فروش نخل شوند. آبی وجود ندارد که نخل ها را سیراب کند به همین دلیل کشاورز نیز از ترس تلف شدن نخل اقدام به فروش آن کرده و درختان ۱۵-۱۰ ساله خود را میفروشند.

پایان پیام/

کد خبر: 1118278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =