آمریکا دنبال عادی سازی روابط عراق و اسرائیل است / پایگاه‌های عین الاسد، الحریر و سفارت آمریکا تحت نظر گروه‌های مقاومت

محمدعلی حکیم اعتقاد دارد که عده‌ای در تلاش هستند تا عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در عراق نیز همچون امارات و بحرین به وجود بیاید.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، در پی سوءقصد نافرجام به مصطفی الکاظمی –نخست وزیر عراق- برخی انگشت اتهام را به سمت گروه‌های مقاومت عراق نشانه گرفتند. آقای «محمد علی حکیم» -تحلیلگر مسائل عراق و منطقه و مدیر خبرگزاری النخیل عراق- در مصاحبه‌ای با ایسکانیوز اظهار کرد: هر اتفاقی که در این کشور رخ می‌دهد، برخی بدون ارائه هیچ دلیلی انگشت اتهام را به سوی گروه‌های مقاومت نشانه می‌گیرند. البته در مورد حمله اخیر، حکومت عراق تا کنون هیچ اظهار نظری نکرده است. آقای حکیم با بیان اینکه برخی با تکیه بر تهدید الکاظمی از سوی آقای قیس خزعلی یک روز قبل از حمله مذکور، گروه‌های مقاومت را متهم این رخداد می‌دانند ولی به عنوان یک تحلیلگر مستقل باید بگویم که: تهدید آقای خزعلی به قانون و دادگاه بوده و از طرف دیگر ایشان روز قبل اعلام کرده بود که حتی اگر ارتش عراق به ما بزند ما هیچ واکنشی نشان نخواهیم داد؛ زیرا ارتش عراق در کنار گروه‌های مقاومت مقابل داعش ایستاده بود و در یک جبهه حضور داشتند.

آقای حکیم همچنین افزود که گروه آقای قیس خزعلی بخشی از حشدالشعبی محسوب می‌شود و حشدالشعبی به طور کلی تحت نظر نخست وزیر قرار دارد؛ لذا چنین اقدامی را انجام نخواهد داد. وی مجددا تاکید کرد که برخی کشورهای منطقه به دنبال انحلال حشدالشعبی هستند. ایشان خاطر نشان کرد: حشد الشعبی با فتوای مرجعیت تشکیل شد و تنها با فتوای مرجعیت منحل خواهد شد؛ البته دشمنان عراق باید بدانند که حتی در صورت منحل شدن این گروه، در صورت بروز هرگونه مشکل و تهدید جدید در عراق، این گروه با فتوای مرجعیت به سرعت دوباره تشکیل خواهد شد؛ بنابراین رویای آنها هیچگاه محقق نخواهد شد.

مدیر خبرگزاری النخیل اظهار کرد: حشدالشعبی به طور کلی سه هدف را دنبال می‌کند که عبارتند از مقابله با تروریسم در این کشور، جلوگیری از تقسیم عراق و ایجاد خدمات برای آحاد مردم به منظور برخورداری از زندگی عزتمندانه. از نظر وی، برخی سفارت‌های حاضر در کشور عراق –به ویژه سفارت آمریکا که بزرگترین سفارت دنیا را در عراق ساخته- به دنبال بی‌ثباتی در عراق هستند. ایشان با بیان اینکه 17000 نیرو در سفارت امریکا حضور دارد و یکی از 18 ساختمان داخل سفارت در اختیار موساد قرار دارد و حتی پرچم رژیم صهیونیستی در بالای آن برافراشته شده است، تاکید کرد که هدف آنها ایجاد آشوب در عراق است. مردم عراق خواهان برقراری ارتباط عزتمندانه با همه همسایگان و کشورهای جهان –به غیر از رژیم صهیونیستی- هستند اما به نظر می‌رسد عده‌ای در تلاش هستند که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در عراق نیز همچون امارات و بحرین به وجود بیاید.

این تحلیلگر عراقی با اشاره به دیدار آیت الله سیستانی با پاپ یادآور شد که ایشان در دیدار خود از «هفت نه» سخن گفت که یکی از آنها «نه به عادی سازی روابط و همکاری با اسرائیل» بود. از نظر آقای حکیم اگر حتی 24 کشور عربی عادی سازی روابط را با رژیم صهیونیستی انجام دهند، تا زمانی که عراق این کار را نکند برای آنها فایده‌ای نخواهد داشت. زیرا آنها به خوبی اهمیت کشور عراق را می‌دانند و «نه» آقای سیستانی میخ آخر در این تابوت محسوب می‌شود. وی افزود: دشمنان قصد دارند با از بین بردن امنیت عراق، اهداف خبیثانه خود را در این کشور پیاده بکنند که البته این امر هیچگاه محقق نخواهد شد. بدون تردید حضور آمریکا در عراق و منطقه برای حفظ اسرائیل بوده اما این غده سرطانی نزدیک به نابودی است.

از نظر آقای حکیم، راهکار دشمنان مقاومت این است که ابتدا حضور آنان را در پارلمان کم کرده و در ادامه آنها را مجبور کنند تا سلاحشان را زمین بگذارند. اما گروه‌های مقاومت برنامه‌های موثری برای مقابله با سناریوهای دشمنان دارند. از طرف دیگر، مهر مقاومت از دل مردم عراق بیرون نخواهد رفت و گروه‌های مقاومت برای حفظ کیان عراق و ناموس و عزت ملت خون‌های زیادی را داده است و مردم به خوبی به این مسئله آگاه هستند.

به گفته آقای حکیم، مقاومت عراق به خوبی همه تحرکات دشمنان و به ویژه آمریکایی‌ها و پایگاه‌هایشان –از جمله عین الاسد، الحریر و حتی سفارت آمریکا- را تحت نظر دارند. از نظر ایشان، اگرچه بعید نیست که آمریکایی‌ها پشت پرده حمله به الکاظمی قرار داشته باشند، اما جرات ندارند به طور مستقیم فعالیتی انجام دهند. البته آمریکا و انگلیس به دنبال اختلاف افکنی در عراق هستند و از طریق نیروهایشان در عراق به دنبال ایجاد ناامنی هستند. وی در ادامه افزود: متاسفانه اکثر معاهداتی که بین آمریکا و عراق امضاء می‌شود به نفع مردم عراق نیست و سیاسیون این کشور هم نسبت به این مسئله غفلت می‌ورزند. مصداق این موضوع را می‌توان در به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بود که کاملا ناقض تعهدات آمریکا در قبال عراق به شمار می‌رفت؛ زیرا هر دو بزرگوار حافظ امنیت در عراق بودند.

این تحلیلگر عراقی در انتها خاطر نشان کرد که بهترین راه اخراج آمریکایی‌ها از عراق و منطقه، وضع قوانین محکم برای اخراج آنها است که متاسفانه برخی سیاسیون به این امر توجه نمی‌کنند. از نظر ایشان، خطر حضور آمریکا و موساد در عراق به مراتب از خطر داعش در موصل بیشتر است؛ زیرا در مواجهه با داعش، دشمن به صورت آشکارا مشخص بود اما مبارزه با داعش سیاسی و فساد در بین سیاسیون بسیار پیچیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1118293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =