کرونا بیشترین آسیب را به گیشه سینمای ایران وارد کرد / درخت گردو رنج‌نامه است

منتقد سینما در خصوص فیلم سینمایی درخت گردو گفت: این فیلم یک رنجنامه است و فقط می‌خواهد دردها و رنج‌های بی‌شماری که مردم سردشت در دوران دفاع مقدس متحمل شده‌اند را نشان دهد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز، سینما طی دو سال گذشته و با شیوع ویروس کرونا، با تعطیلی‌های متعدد، بی‌رونقی گیشه، اکران نشدن فیلم‌های مهم یا به تعویق افتادن تولید آثار سینمایی تا زمانی نامعلوم، از نظر مادی لطمه بزرگی خورد و از آن مهم‌تر، درگذشت چهره‌های هنری، سینماگران و چهره‌های پیش کسوت نیز سینما را از جنبه معنوی متضرر کرده است که این لطمه در مقایسه با ضرر مادی سینما، جبران‌ناپذیر خواهد بود.

کرونا محاسبات بسیاری از سینماگران را بهم ریخت و بر اقتصاد سینمای ایران نیز تاثیر منفی زیادی گذاشت. بی‌شک میزان ضرر مالی سینما در دوران شیوع کرونا عدد کمی نیست و شاید نتوان میزان دقیق آن را تعیین کرد، اما با نگاهی به آمار فروش فیلم‌ها در این دوران نسبت به زمان عادی می‌توان متوجه بخش کوچکی از ضربه کرونا به سینما شد.

سید محمد حسینی، منتقد سینما در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص اکران فیلم‌های سینمایی در سینماها در شرایط کنونی اظهار کرد: متاسفانه طی این دوسال آثار فروش چندانی نداشته و اساسا کرونا بیشترین آسیب را به گیشه سینمای ایران وارد کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر آثار زیادی روی پرده یا در صف اکران هستند که چندان فروش ندارند و واقعا اگرکرونا نبود آثار طنزی مثل دینامیت که در حال اکران است، فروش بالاتری را تجربه می‌کرد و حتی قهرمان اصغر فرهادی هم استقبال دوچندانی را شاهد بود، اما این ارقامی که در حال حاضر به فروش می‌رسد به طور حتم تحت تاثیر وجود کرونا است.

کرونا بیشترین آسیب را به گیشه سینمای ایران وارد کرد / درخت گردو رنج‌نامه است

منتقد سینما در خصوص فیلم سینمایی درخت گردو اظهار کرد: این فیلم یک رنجنامه است و فقط می‌خواهد دردها و رنج‌های بی‌شماری که مردم سردشت در دوران دفاع مقدس متحمل شده‌اند را نشان دهد.

حسینی با بیان اینکه البته به فیلم درخت گردو اندکی جنبه سیاسی هم داده شده که کاملا بی ربط است، ادامه داد: این اثر از نداشتن قصه به شدت رنج می‌برد، یعنی در حقیقت رنج اصلی داستان، نداشتن داستان است یعنی موضوعی که باید قصه را پرحرارت کرده و مخاطب را با خود همراه کند ضعف دارد، اما از جنبه کلی برای ثبت در تاریخ بسیار مهم است که بداند چه بر سر مردم مظلوم سردشت آمده است.

وی افزود: درخت گردو اتفاق قابل قبول و درستی است و از متن آن میتوان درک کرد که بمب‌های شیمیایی چه بر سر مردم مظلوم آن منطقه آمده و رنجی که مردم در آن زمان متحمل شدند، چقدر درناک است.

منتقد سینما تاکید کرد: البته نمی‌توان از قدرت کارگردان این اثر در به تصویر کشیدن این فضا گذشت و به نظر من یکی از نقاط قوت اصلی کار، کارگردانی یک دست این اثر و همچنین طراحی صحنه عالی فیلم است که کار را قابل قبول و قابل باور کرده تا مخاطب با فیلم همراه شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1118310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =