ثبت پایان‌نامه در دانشگاه‌های علوم پزشکی چه شرایطی دارد؟

شرایط شرکت در امتحانات و ثبت پایان‌نامه در دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، شرایط ثبت پایان‌نامه و شرکت در امتحانات دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد. بر این اساس شرکت در امتحاناتی مانند امتحان پیش کارورزی، امتحان ارتقای سالانه دستیاری (از سال دوم به سوم)، امتحان جامع دوره‌های دکتری تخصصی که بر اساس مقررات آموزشی شرط شرکت در آنها ثبت پروپوزال پایان نامه است، منوط به اخذ شناسه اخلاق و نمایه شدن مصوبه اخلاق در سامانه ملی اخلاق در پژوهش است.

ثبت پایان نامه صرفاً منوط به بررسی و تایید علمی و اخلاقی پروپوزال و صدور مصوبه و به تبع آن شناسه اختصاصی اخلاق در پژوهش از طریق سامانه ملی اخلاق در پژوهش و نمایه شدن مصوبه در این سامانه است.

همچنین اجرای پایان نامه پیش از تصویب پروپوزال مربوطه توسط کارگروه / کمیته اخلاق در پژوهش معتبر و اخذ شناسه اختصاصی اخلاق، مصداق بارز تخلف پژوهشی محسوب می‌شود.

دانشجویان باید توجه داشته باشند صرف ثبت پروپوزال در سامانه مدیریت پژوهش دانشگاه‌ها به منزله ثبت پایان نامه محسوب نمی‌شود. با توجه به حساسیت موضوع، موارد مطروحه به اطلاع دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها، سازمان‌ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی ذیربط و نیز پژوهشگران و اعضای هیئت علمی و به ویژه دانشجویان رسانده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1118326

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =