امتیاز چاپ مقاله برای دریافت گرنت مهم‌تر از حل مشکلات جامعه است

چاپ مقاله در نیچر و ساینس امتیاز بیشتری در مقایسه با انجام فعالیت‌های مرتبط با جامعه و صنعت برای دریافت گرنت اعضای هیئت علمی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، اعتبار پژوهانه (Grant) با هدف تشویق اعضای هیئت علمی دانشگاه برای افزایش دستاوردهای پژوهشی و ارتقای رتبه دانشگاه، به افرادی که شرایط دریافت آن را داشته باشند، تعلق می‌گیرد.

این گرنت بر اساس مجموع امتیات کسب شده از فعالیت‌های پژوهشی شامل چاپ مقالات در مجلات علمی و همایش‌ها، تالیف و ترجمه کتاب یا طرح‌های تحقیقاتی به افراد تخصیص پیدا می‌کند.

اعتبار پژوهانه هر عضو هیئت علمی بر اساس مجموع امتیازات کسب شده از سوی وی ضرب در ضریب ریالی گرنت محاسبه می‌شود. ضریب ریالی گرنت هر سال متناسب با بودجه تخصیص یافته به گرنت تعیین می‌شود.

اعتبار ویژه گرنت = ضریب ریالی گرنت × مجموع امتیازات کسب شده از سوی عضو هیئت علمی

چاپ مقاله در نیچر و ساینس بیشترین امتیاز را برای دریافت گرنت دارد 

مقالات چاپ شده در مجلات  Scienceو  Natureبا امتیاز ۵۰، دارای بیشترین امتیاز در بین فعالیت‌های فعالیت‌های پژوهشی است. به مقالات چاپ شده در مجلات نامعتبر موجود در لیست سیاه وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد، امتیازی تعلق نمی‌گیرد و هزینه‌های چاپ این مقالات هم پرداخت نخواهد شد.

انجام فعالیت‌های مرتبط با جامعه و صنعت برای طرح‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان بعد از چاپ مقاله در مجلات  Science و  Nature با ۴۰ امتیاز، بیشترین امتیاز را دارد. اجرای سایر قراردادها شامل قراردادهای حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری نهایتا هشت امتیاز دارند.

فعالیت‌های صنعتی و بین‌المللی شامل ثبت اختراع، اکتشاف یا نوآوری ثبت شده در موسسات معتبر خارج از کشور، اجرا یا مشارکت در اجرای قراردادهای تحقیقاتی مشترک با خارج از کشور و همکاری در کمیته‌های تدوین استانداردهای بین‌المللی است که بین پنج تا ۳۰ امتیاز می‌تواند داشته باشد.

اعضای هیئت علمی می‌توانند با انجام فعالیت‌های آموزشی شامل راهنمایی و مشاوره پایان‌نامه‌ و رساله تا هفت امتیاز به دست بیاورند. همچنین کسب مقام علمی در جشنواره‌های بین‌المللی داخلی و خارجی و ارتقای رتبه H-index حداکثر ۱۰ امتیاز خواهد داشت.

نهایتا اعتبار پژوهانه بر اساس قرارداد تنظیم شده بین عضو هیئت علمی و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه انجام شده و معادل ۴۰ درصد اعتبار پژوهانه عضو هیئت علمی پس از امضای قرار داد پرداخت می‌شود. ۶۰ درصد باقی مانده اعتبار پژوهان، پس از اراده اسناد مالی مربوط به هزینه کرد پرداخت خواهد شد.

گفتنی است، شرایط دریافت گرنت هر دانشگاه از سوی هیئت امنای آن دانشگاه تعیین می‌شود و به همین دلیل، ممکن است جزئیات آن از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت باشد.  

انتهای پیام/

کد خبر: 1118406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =