تصویب بودجه ۱۴۰۱ دیوان محاسبات در کمیسیون برنامه و بودجه

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: نمایندگان در نشست امروز بودجه سال ۱۴۰۱ دیوان محاسبات کل کشور را تصویب کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، محمدمهدی مفتح در تشریح نشست کمیسیون گفت: پیشنهادات در خصوص بودجه دیوان محاسبات کل کشور برای سال ۱۴۰۱ در جلسه امروز با حضور کارشناسان دیوان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، این موضوع طی دو جلسه گذشته نیز مطرح و نمایندگان ایرادات و انتقادات خود را نسبت به آن اعلام کرده بودند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد، براساس بودجه سال جاری رشد مختصری در حوزه های مشخص در بودجه دیوان محاسبات انجام شود. به طور مثال به دلیل بررسی عملکرد دستگاه‌ها و اینکه دیوان محاسبات طی دو سال گذشته تلاش کرده گزارشات تفریغ بودجه سنواتی و حتی چند ماه سال جاری را بسیار زودتر از ادوار گذشته به مجلس ارائه کند، می‌توان مقداری به اضافه کاری مدیران، کارشناسان  افزود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس تصریح کرد:  به دیوان محاسبات توصیه شد به جای پرداخت اضافه کاری، اقدام به جذب نیروهای جوان دارای تخصص در حوزه دیوان کنند و در نهایت بودجه سال ۱۴۰۱ برای آنها تصویب شد.

مفتح اضافه کرد: در بخش بعدی جلسه دو طرح انجام پروژه های زیربنایی با تهاتر نفت خام که در توسعه کشور اثرگذار هستند،  بررسی و مقرر شد، هر دو پیشنهاد در کمیته اقتصادی کمیسیون تجمیع و در صحن کمیسیون برنامه و بودجه بررسی و تصویب شود تا بتوان آن را به صورت یک تبصره در بودجه سال آینده قرار داد.

وی افزود: در ادامه جلسه کمیسیون، معاونان سازمان انرژی اتمی برای بررسی مشکلات اعتبارات (منابع و مصارف) نیروگاه‌های هسته ای کشور حضور یافتند البته از رئیس سازمان برای این جلسه دعوت بعمل آمده بود که به دلیل حضور در جلسه هیئت دولت نتوانست حضور یابد.

کد خبر: 1118459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =