دیدار مقام‌های امنیتی رژیم صهیونیستی و مصر با محور ایران و سوریه

یک هیات امنیتی بلند پایه رژیم صهیونیستی وارد قاهره شد تا درباره ایران، وضعیت نوار غزه و سوریه با مقام‌های ارشد امنیتی مصر گفت‌وگو کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز،‌ یک هیات امنیتی بلند پایه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه وارد قاهره شد تا درباره ایران، وضعیت نوار غزه و خاورمیانه با مقام‌های ارشد امنیتی مصر گفت‌وگو کند.

به نوشته وبگاه انگلیسی «العربی»، سرپرستی این هیات را «ایال هولاتا» مشاور امنیت رژیم اسرائیل برعهده دارد و قرار است با  ژنرال «عباس کامل»، مدیر اداره کل اطلاعات مصر دیدار کند. این دو مقام امنیتی در مورد امکان آتش بس طولانی مدت رژیم صهیونیستی با حاکمان حماس غزه که مصر تلاش می‌کند میانجیگری کند، گفت‌وگو خواهند کرد.

عباس کامل همچنین قرار است تا قبل از پایان نوامبر به فلسطین اشغالی سفر کند تا طرح آتش بس مصر را به «نفتالی بنت» نخست وزیر این رژیم ارائه کند. این دومین سفر کامل به فلسطین اشغالی از زمان روی کار آمدن دولت جدید رژیم صهیونیستی در 13 ژوئن خواهد بود.

گفته می‌شود که سفر سرلشکرعباس کامل به غزه و برقراری آتش‌بس محدود نمی‌شود، بلکه موضوعات عمده دیگری نیز وجود دارد. این منابع عنوان کردند که در دیدار مقام‌های صهیونیستی با مصر به موضوع ایران و وضعیت سوریه نیز پرداخته می‌شود.

مقام‌های مطلع افزودند که تلاش‌ها برای تحکیم آتش بس در نوار غزه ادامه دارد، اما تاکنون پیشرفت کمی حاصل شده است. در ماه‌های گذشته، مصر مذاکراتی را با حماس در مورد بازسازی منطقه تحت محاصره انجام داده است .طرح مصر شامل آتش‌بس ۵ تا ۱۰ ساله در نوار غزه، اجرای تبادل اسرا، تسهیل بازسازی غزه و بازگشت زندگی به آن و تشکیل دولت وحدت ملی فلسطینی است

جنبش حماس در دیدار با مقامات مصری در چند هفته پیش بار دیگر بر حمایت از دولت وحدت ملی و اجرای انتخابات اصرار و بر موضع خود مبنی بر عدم به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و کمیته چهارجانبه صلح (آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و سازمان ملل) برای پیوستن به دولت وحدت ملی فلسطین تاکید کرد.

حماس این اظهارات را در واکنش به سخنان «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که گفته بود حماس برای پیوستن به دولت وحدت ملی باید با شروط کمیته چهارجانبه صلح موافقت کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1118487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =