توجه به رویکرد مهارت‌ورزی در دانشگاه آزاد اسلامی/ آغاز اصلاحات اساسی برای به‌روزرسانی سرفصل‌های درسی

سید محمد بطحایی در نشست با کارکنان دانشکده مهارت و کارآفرینی و مجتمع مدارس سما واحد ارومیه با اشاره به رویکرد مهارت ورزی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید مهارت‌ورزی بیش از پیش از در دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی و مدارس سما پیگیری شود.

به گزارش ایسکانیوز از ارومیه، سید محمد بطحایی، معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ضرورت شناسایی و حذف موانع پیش رو در مدارس سما گفت: مهترین رکن در مدارس و دانشکده‌ها، حرکت به سمت پیشرفت و تعالی نیروی انسانی کیفی و با انگیزه است.

رئیس سازمان سما با بیان اینکه حوزه درآمد یکی از چالش‌های اساسی سما است، افزود: میزان شهریه در مدارس سما در مقایسه با سایر مدارس غیردولتی کمتر بوده و ضروری است، امروز به سمت درآمدهای غیرشهریه‌ای و کاهش هزینه ها حرکت کنیم.

وی با اشاره بر تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه آموزش‌های مهارتی گفت: فارغ التحصیلان مدارس سما و دانشکده‌های فنی و حرفه ای باید آماده زندگی و خدمت به جامعه اسلامی باشند و درراستای حل مشکلات جامعه گام بردارند.

بطحایی با اشاره به ضعف‌های موجود در کشور در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت افزایی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اصلاحات اساسی برای بروز رسانی سرفصل‌های درسی برای حل نیازهای امروز و فردای جامعه آغاز کرده است.

وی در پایان ضمن قدردانی از عوامل و کارکنان مدارس سما آذربایجان‌غربی افزود: پیشرفت چشمگیری در حوزه‌های مختلف مدارس سما رخ داده است و امروز ما شاهد این هستیم که مدارس سما در سطح این استان صندلی خالی ندارند.

میانگین شهریه سما کمتر از مدارس غیردولتی است

  در ادامه این سفر،  جلسه شورای نظارت و هماهنگی سما استان ارومیه بعد از ظهر امروز با حضور  بطحایی، معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی  و علیرضا لادن مقدم، معاون آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مهارتی و کاربنیان سازمان سما در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه برگزار شد.

در این نشست  بطحایی گفت: یکی از چالش‌های اصلی ما درآمد است و نمی‌توانیم نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشیم، چرا که میانگین شهریه سما در کشور کمتر از مدارس غیر دولتی دیگر است.

بطحایی در ادامه افزود : کیفیت مدارس سما آذربایجان غربی پیشرفت کرده است و امروز در مدارس سما واحد مهاباد صندلی خالی وجود ندارد و دانشگاه آزاد واحد مهاباد باید ظرفیت‌های خود را در اختیار سما مهاباد قرار دهد.

وی گفت: با توجه به هشدارها و تذکرات مقام معظم رهبری تحت عنوان شعار سال باید به عنوان پله اول فارغ التحصیل مراکز آموزشی ما از نظر مهارتی آماده زندگی و کار و خدمت به کشور باشد، چرا که جامعه امروز ما نیاز به کسانی دارد که آچار به دست باشد و مشکلی از مشکلات جامعه را حل کند.

خبرنگار: مصطفی عسگری

انتهای پیام/

کد خبر: 1118552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =