دریافت وام مسکن دانشجویی چه شرایطی دارد؟

جزئیات دریافت وام مسکن دانشجویی در سال ۱۴۰۰ اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، دانشجویان متاهل می‌توانند برای رهن خانه و یا پرداخت هزینه اجاره خانه نسبت به دریافت وام ودیعه مسکن به سایت صندوق رفاه دانشجویان مراجعه کنند. این وام تنها یک بار در طول دوران تحصیل به دانشجویان تعلق خواهد گرفت و نحوه بازپرداخت آن پس از فارغ التحصیلی براساس دستورالعمل بانک عامل انجام می‌شود.

مبلغ وام مسکن دانشجویی ۱۴۰۰

لازم به ذکر است مبلغ هر وام برای دانشجویان شهرهای مختلف متفاوت است. وام ودیعه مسکن متاهلی در سال ۱۴۰۰، با افزایش ۳۰ درصدی در تهران به ۳۲ میلیون و پانصد، در کلان شهرها به ۲۶ میلیون و در سایر شهرها به ۱۹ میلیون و پانصد هزار تومان افزایش داشته است. در صورتی که زوجین هر دو دانشجو باشند، تنها یکی از آنان می‌توانند از تسهیلات وام مسکن بهره‌مند شوند. 

شرایط دریافت وام

ثبت نام وام مسکن دانشجویی ۱۴۰۰ از ۵ مهر ماه آغاز شد و تا اول دی ماه به پایان می‌رسد. دانشجویان متقاضی وام مسکن دانشجویی باید حتما متاهل بوده و در خوابگاه دانشجویی سکونت نداشته باشند.

​متقاضیان باید سند تعهد و اجاره‌نامه دارای کد رهگیری داشته باشند که لازم است اجاره نامه به نام دانشجو یا همسرش بوده و مکان مورد اجاره در شهر محل تحصیل یا سکونت دانشجو باشد.

زنان دارای فرزند که به تحصیل در مراکز آموزش عالی مشغول بوده و به دلایلی همچون فوت، طلاق و از کارافتادگی همسر، سرپرستی فرزندان خود را بر عهده دارند می‌توانند از وام مسکن دانشجویی بهره‌مند شوند. دانشجویان مشغول به تحصیل در نیمسال آخر دوران تحصیل خود نمی‌توانند نسبت به دریافت این وام اقدام کنند.

میزان وام پرداختی تحت هیچ شرایطی از سقف تعیین شده بیشتر نخواهد بود و در صورتی که مبلغ مورد تقاضا در اجاره‌نامه از مبلغ وام کمتر باشد، وام مسکن براساس با مبلغ اجاره‌نامه به دانشجویان پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1118607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =