پیگیری مطالبات بازنشستگان از سوی صندوق بازنشستگی

صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: به دنبال برگزاری جلسات اعضای کانون‌های سراسر کشور با مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری کمیته پیگیری مطالبات بازنشستگان تشکیل و مطالبات آنها پیگیری و گزارش آن به زودی منتشر می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز از صندوق بازنشستگی کشوری، پیرو جلسه هم‌اندیشی روسای کانون‌های بازنشستگان سراسر کشور با محمد اسکندری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، در ۳۱ شهریورماه سال جاری و سوالات و خواسته های مطرح‌ شده بازنشستگان در این نشست، با دستور مدیرعامل صندوق، کمیته‌ای با عنوان «کمیته پیگیری مطالبات بازنشستگان» تشکیل شد.

در دو جلسه تشکیل شده این کمیته، بیش از ۲۰ مورد از مطالبات مطرح‌شده از سوی اعضای کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور دسته‌بندی و اقدامات و فعالیت‌های انجام‌شده از سوی صندوق بازنشستگی کشوری درباره آنها بررسی و موانع حقوقی و اداری لازم برای تحقق آنها نیز مورد توجه قرار گرفت.

طبق تصمیم اعضای کمیته و تایید مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، مقرر شد این کمیته ضمن بررسی درخواست‌های طرح‌شده در جلسات خود، توضیحات و پاسخ لازم را تهیه و به اطلاع بازنشستگان برساند.

در حال حاضر، گزارش این کمیته درباره مطالبات و جمع بندی جلسه با کانون های بازنشستگی تهیه شده که در روزهای آینده از سوی صندوق بازنشستگی کشوری منتشر خواهد شد.

کمیته پیگیری مطالبات بازنشستگان همچنین اعلام کرد: انجام برخی از درخواست‌ها در حوزه اختیارات صندوق بازنشستگی کشوری قرار ندارد که در این خصوص می‌بایست پیگیری و مطالبات از طریق مذاکره، گفت وگو یا مکاتبه با مراجع ذی‌صلاح مربوطه انجام شود.

بر اساس این گزارش، مجموع بازنشستگان، ازکارافتادگان و وظیفه‌بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری در پایان اسفندماه ۱۳۹۹ به یک میلیون و ۵۰۵ هزار و ۱۰۵ نفر رسید که از این تعداد، یک میلیون و ۲۲۰ هزار و ۹۲۶ نفر بازنشسته، ۱۳ هزار و ۴۲۱ نفر ازکارافتاده و بیش از ۲۷۰ هزار نفر وظیفه‌بگیر (۶۱ هزار و ۴۲۹ نفر ورثه شاغل متوفی و ۲۰۹ هزار و ۳۲۹ نفر ورثه بازنشسته متوفی) هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1118616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =