استانداری مرکزی را از یک سازمان اداری به یک سازمان جهادی تغییر خواهیم‌ داد

نشست دیدار و گفتگو با منتخبان و نمایندگان‌ اقشار دوشنبه‌ صبح ۲۴ آبان مقارن‌ باسالروز سفر مقام‌ معظم‌ رهبری به استان‌ مرکزی باحضور استاندار، معاونین و فرمانداران در سالن‌ پیامبراعظم (ص) استانداری‌ مرکزی برگزارشد

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ایسکانیوز مرکزی؛ در این نشست سه ساعته منتخبان و نمایندگان‌ اقشار به‌بیان مشکلات، انتقادات و پیشنهادات خود پرداختند.

در قسمت‌ آغازین مخلص‌الائمه استاندار جدید مرکزی، گفت:
 این مناسبت یعنی روز بیست‌وچهارم آبان سالروز حضور مقام‌ معظم‌ رهبری در استان بهانه‌ای شده برای اولین جلسه‌ با اقشار مختلف در سطح استان همچنین تقویت همدلی، حرکت، تلاش و شناسایی نواقص تا به‌این وصلت بتوانیم مسیر پیشرفت را باقوت و قدرت بیشتری پیش‌ببریم.

وی ضمن تقدیر از تمامی دست‌اندرکارانی که حداکثر تلاش خودرا برای اجرای مصوبات سفر حضرت‌ آقا داشته‌اند، تشریح‌کرد: به نظر میرسد عمده آن مصوبات به مرحله اجرا درآمده و برای اجرای مصوبات باقی‌مانده نیز ما متعهد هستیم که آنها را با کیفیت لازم اجرا کنیم، چراکه فرصت کم‌ است و صحبت‌هایی که شده بسیار جامع و مهم بوده‌است.  
 به واسطه ماموریت‌هایی که در این استان داریم و گزارش‌هایی که در این مدت جمع‌آوری‌شده، برنامه هایی تدوین‌ کرده‌ایم و برای دولت ارائه‌کرده‌ایم تحت عنوان حکمرانی استان مرکزی که در دولت تصویب‌ شده‌است.

مخلص‌الائمه در ادامه از عزم خود برای تبدیل استانداری از سازمانی‌ اداری به جهادی خود گفت و افزود: برای تبدیل استانداری از سازمانی‌ اداری به سازمانی‌جهادی همه‌ی موانع‌ساختاری، فرایندی و مدیریتی را  منهدم خواهیم‌کرد.
در این مسیر هم دست‌یاری نخبگان بویژه جوانان را می‌فشاریم چراکه طی صحبت‌هایی‌ که دراین جلسه شد نوع‌نگرش آنها متفاوت و ارزشمند بود.
 استاندار جدید مرکزی در خصوص توجه به بومی‌گزینی و نخبه‌گزینی در استان خاطرنشان‌کرد:  طبق دستوری که رییس‌جمهور ابلاغ‌نموده‌اند و سیاستی که دولت درپیش گرفته‌است بومی‌گزینی‌ و نخبه‌گزینی در سطح‌ کلان حکمرانی یک اصل است و ما تمام تلاش خودرا در این‌راستا بکارمیبندیم مگر در موقعیت‌هایی که با محدودیت مواجه‌شویم.

لازم به‌ذکر است در این مراسم "سعیدی راد" نماینده سمن‌های تفرش، "فتحی" نماینده نخبگان خمین، "عباس نظری" نماینده کشاورزان خنداب، "نصیری" نماینده صنایع دلیجان، "فرهمند" نماینده زرندیه، "رضا فکور" فعال سیاسی ساوه، "روشن‌روان" فعال فرهنگی شازند، "ذوالفقاری" فعال فرهنگی فراهان، "احمدی" فعال کمیجان و "حضوری" فعال فرهنگی و اجتماعی محلات نیز در این مراسم به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

میقانی، قائم مقام مدیرعامل هپکو بعنوان نماینده‌صنایع گفت:
در دوران جنگ به دلیل دانش مهندسی که در محصولات هپکو بود هپکو را به عنوان شرکت برخوردار از پتانسیل استراتژیک است باید همواره مورد توجه ویژه قراردهیم.

رضا فکور، فعال اجتماعی و سیاسی ساوه خاطرنشان‌کرد:
رفع مشکلات آب ساوه به یکی از  آرزوهای مردم تبدیل شده است.  

نصیری، نماینده دلیجان افزود: وجود جمعیت زیاد افاغنه در دلیجان سبب ایجاد مشکلاتی برای آموزش و مسکن در شهر شده است که پیشنهاد ما ساخت مهمان‌شهر است که تا کنون با احداث آن موافقت نشده‌است.

نوازنی، فعال فرهنگی و سیاسی اراک تشریح‌کرد: انتظار ما این است که شاهد مدیریت جهادی در استان باشیم.

مهدی کرمی، نائب رئیس شورای هپکو اظهارکرد: در خصوص بیمه‌کارگران مشکلاتی داریم. ۶۰ میلیارد بدهی به تامین اجتماعی داریم؛ ۷۰ میلیارد نیز به آن جریمه اضافه شده است.

سیاوش آقاخانی، نماینده سمن‌های استان گفت:
در وضعیت آلودگی از خاک تا هوا با مشکلات بسیاری مواجه هستیم که ابتدا در اراک شاهد آن بودیم اما اکنون شاهد گسترش آن به دشت‌های شازند و ساوه نیز هستیم.

زند، نماینده اصناف استان تشریح‌کرد: گرانی از مهمترین دغدغه‌های مردم و مسئولان است و کشور بیش‌تر درگیر گرانی است تا گران‌فروشی.

ابراهیم فتحی، نماینده جامعه نخبگانی خمین افزود:
شهرک‌صنعتی خمین با مشکلات زیرساختی بسیاری مانند تأمین‌برق مواجه است، اما علیرغم این مساله تولید خود را ادامه‌می‌دهند.

عباس نظری نماینده خنداب گفت: تاسیسات آب‌سنگین محدودیت های بسیاری از جمله محدودیت در جذب سرمایه‌گذاری و نیروی‌کار را در این منطقه ایجادکرده‌است.

احمدی، نماینده کمیجان تشریح‌کرد: کمیجان در بحث راههای مواصلاتی با مشکلات بسیاری مواجه است.  
تنها بیمارستان خیرساز این شهر امکانات و تجهیزات ندارند.

در پایان مراسم روشن روان، نماینده شازند گفت: حق آلایندگی شهرستان شازند از ۱۲ سال پیش قطع شده‌است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1118630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =