تشکیل «کارگروه تحول و بازنگری در شورای عالی انقلاب فرهنگی»

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مقام معظم رهبری با انتصاب اعضای جدید فضای تحول را در شورای عالی، برای چهار سال آینده فراهم کرده‌اند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، سعیدرضا عاملی در حاشیه جلسه هم‌اندیشی با اعضای حقیقی جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع خبرنگاران گفت: ابتدا از مقام معظم رهبری به خاطر حکم حکیمانه‌شان که روح جدیدی در شورای عالی انقلاب فرهنگی دمیده‌اند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: ایشان فضای تحولی را با انتصاب اعضای جدید شورای عالی، برای چهار سال آینده فراهم کرده‌اند. درواقع دیدگاه رهبری حکیم در متن، دستور عملکردی شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود که در شورای عالی با نگرش تمدنی و نیز رویکرد نوآورانه، آسیب شناسانه و روز آمد ساز به مسیر تأثیرگذاری در حوزه فرهنگ می‌پردازیم. رویکرد تحولی شورای عالی انقلاب فرهنگی، نوید بخش تغییرات اثر گذار است. نیازمند تغییر در الگواره‌های کار فرهنگی هستیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: به طور قطع این رویکرد منتهی به تشکیل «کارگروه تحول و بازنگری در شورای عالی انقلاب فرهنگی» خواهد انجامید و این کارگروه مسئولیت هم‌فکری با جامعه نخبگانی، فعالان اجتماعی و نهادهای تأثیرگذار در حوزه فرهنگ و علم و مشورت با آنها را به عهده خواهد داشت تا بتواند مسیر تعالی بخشی را ترسیم کند. واقعیت این است که تعابیر رهبری حکیم انقلاب در حکم انتصاب اعضای حقیقی شورای عالی، بسیار فاخر، ناظر بر وضعیت امروز و افق گشایی برای آینده بود.

استاد دانشگاه تهران اظهار کرد: در حقیقت شورای عالی انقلاب فرهنگی از مسیر فرهنگ سازی، ترویج فرهنگ الهی و انتخاب مسیری فاخر در حوزه فرهنگ و علم در جامعه، می‌تواند نسبت به استقرار جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی گام‌های بلندی را بردارد که قطعاً با مسیر الزام، اجبار و حکم نمی‌توان مسیر استقرار تمدن نوین اسلامی را محقق کرد.

وی ادامه داد: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که خصوصیات متمایزی با جامعه گذشته دارد؛ از خصوصیات جامعه جدید «روحیه انتخاب گری»، «استقلال گرایی» است. بنابراین در چنین بستری اقتضائات حوزه فرهنگ و دانش متفاوت می‌شود. لذا گام اول این است که بتوانیم مسیر تحول نهادی و تحول فر آیندی و هم تحول شناختی را به صورت الگو واره طی کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد:  رهبر انقلاب با تعبیر چهل واره دوم انقلاب به این مهم اشاره دارند که چهل واره دوم انقلاب هم نیازمند الگوواره‌ای است تا منسجم و یکپارچه چشم انداز مسیر تمدن نوین اسلامی را دنبال کند. به نظرم این دیدگاه در رئیس جمهور، هیئت رئیسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضائیه و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد. به هر حال با شورایی روبرو هستیم که تنها شش عضو جدید حقیقی ندارد بلکه اعضای حقوقی آن -۱۷ نفر- جدید هستند و شورای ۳۷ نفری شکل گرفته است که ۲۳ عضو جدید دارد. شکل گیری جدید اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، نوید بخش تحولات بزرگ است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1118632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =