آخرین جزئیات بازگشایی دانشگاه‌های تهران اعلام شد

آخرین وضعیت بازگشایی و برگزاری کلاس‌های آموزشی دانشگاه‌های تهران اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، ماجرای بازگشایی دانشگاه‌ها و سردرگمی دانشجویان همچنان ادامه دارد. قرار بود کلاس‌های دانشجویان کارشناسی از ۱۵ آبان ماه به صورت حضوری برگزار شود، اما با اعلام مسئولان وزارت بهداشت مشخص شد الزامی در زمینه بازگشایی دانشگاه‌ها در این تاریخ وجود ندارد و دانشگاه‌ها باید از این تاریخ نسبت به بازگشایی برنامه‌ریزی کنند.

از طرفی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که ۸ آبان ماه برگزار شد اعلام کرد: وزارت بهداشت، با همکاری وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش، طوری برنامه‌ریزی کند تا مدارس و دانشگاه‌ها از اول آذر طبق شیوه‌نامه‌ها بازگشایی شوند.

حال که چند روزی به اول آذرماه باقی نمانده، آخرین وضعیت بازگشایی دانشگاه‌های تهران را بر اساس اعلام مسئولان و دستورالعمل‌های ابلاغی بررسی کرده‌ایم که در جدول زیر آمده است:

نام دانشگاه

وضعیت بازگشایی

دانشگاه صنعتی شریف

عمده کلاس‌های درس در نیمسال جاری غیرحضوری است.

 کلاس‌های دوره دکتری در صورت درخواست استاد درس و موافقت دانشجویان درس منوط به ارائه کارت واکسن دیجیتال این کلاس‌ها می‌تواند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت حضوری برگزار شود.

برگزاری حضوری امتحانات نیز با در نظر گرفتن محدودیت‌های دانشگاه در اسکان‌دهی ایمن دانشجویان در خوابگاه‌ها و وضعیت شیوع بیماری در هفته‌های آتی متعاقباً اطلاع‌رسانی صورت خواهد گرفت.

دانشگاه خوارزمی

تمام کلاس‌های درسی دانشجویان دکتری از اول آذر ۱۴۰۰ به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

کلاس‌های دروس عملی دانشجویان کارشناسی مطابق برنامه هر دانشکده به‌صورت حضوری و فشرده برگزار می‌شود.

کلاس‌های دانشجویان کارشناسی‌ارشد ورودی ۹۹ با جمعیت کمتر از ۱۰ نفر به‌صورت حضوری تشکیل می‌شود.

حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در حال انجام پایان‌نامه / رساله (نیازمند آزمایشگاه، کتابخانه) هستند الزامی است.

دانشگاه علم و صنعت

دانشجویان برای استفاده از خدمات رفاهی و خوابگاهی باید تا 22 آبان وضعیت واکسیناسیون خود را به دانشگاه اعلام کنند.

دانشگاه تربیت مدرس

بازگشایی دانشگاه علم و صنعت باید به صورت تدریجی صورت گیرد و ابتدا دانشجویانی که پروپوزال مصوب دارند و سپس گروه‌هایی که واحدهای عملی آن‌ها باقی مانده لازم است با برنامه ریزی صحیح و بر اساس سال ورود دانشجویان، شرایط را برای کلاس‌های عملی حضوری فراهم کرد.

دانشگاه علامه طباطبائی

تمامی دانشجویان دکتری ورودی ۹۹ و ۱۴۰۰  دانشگاه علامه طباطبائی از ششم آذر ماه به صورت حضوری در دانشگاه آموزش خواهند دید و تمامی دانشجویان اعم از دانشجویان کارشناسی که آموزش های عملی دارند نیز در دانشگاه حضور خواهند داشت.

امتحانات پایان ترم تمامی دانشجویانی که به صورت حضوری در دانشگاه حاضر باشند نیز حضوری برگزار خواهد شد.

دانشگاه الزهرا

سرپرست دانشگاه الزهرا درباره بازگشایی دانشگاه‌ها گفت: در بازگشایی دانشگاه‌ها، دغدغه‌های زیادی در مورد بازگشت حضوری دانشجویان به دانشگاه وجود دارد. در حال حاضر در هر اتاق خوابگاهی یک یا نهایتا دو نفر بر اساس مساحت اتاق می‌توانند اسکان پیدا کنند. مسئله دیگر تغذیه دانشجویان است. چراکه اگر در روزهای قبل از کرونا دانشجویان کنار هم می‌نشستند، در حال حاضر این امکان وجود ندارد و چنین مسائلی کار را دشوار می‌کند.

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

 دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی آموزش به طور ترکیبی است و به گفته سرپرست جدید این دانشگاه، بار آموزش حضوری را کاهش پیدا خواهد کرد. 

دانشگاه تهران

دانشگاه تهران در مرحله اول پذیرای دانشجویان دکتری تخصصی، مرحله دوم دانشجویان دکتری حرفه‌ای بوده و در مرحله سوم دانشجویان ارشد و در آخر دانشجویان کارشناسی‌ را پذیرش می‌کند.

دانشگاه شهید بهشتی

جلسات دفاع از رساله‌های دکتری و پایان نامه های کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی از اول آذرماه سال ۱۴۰۰ به صورت حضوری برگزار می‌شود.

دروس آزمایشگاهی، عملی و کارگاهی در مقاطع تحصیلات تکمیلی و کارشناسی سال آخر به صورت حضوری برگزار می‌ شود و برای دانشجویان مقطع کارشناسی که سال آخر نیستند، با توجه به زیرساخت‌ها، امکانات خوابگاهی و آموزشی و ... با تشخیص ستاد کرونا تصمیم‌گیری خواهد شد.

حضور دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی که در مرحله انجام رساله یا پایان‌نامه بوده و نیازمند استفاده از آزمایشگاه، کارگاه، مزرعه و غیره هستند، در محیط دانشگاه الزامی است.

کد خبر: 1118633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =