امیرعبداللهیان: نقش ایران و ترکیه در تحولات منطقه انکارناپذیر است

وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر اینکه ایران و ترکیه به عنوان دو کنشگر بزرگ منطقه‌ای نقشی انکارناپذیر در تحولات منطقه دارند، خاطرنشان کرد که همکاری دو کشور می‌تواند به ثبات هرچه بیشتر در غرب آسیا کمک کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان سه‌شنبه شب در پیامی اینستاگرامی بر اهمیت جایگاه ایران و ترکیه در منطقه و نقش انکارناپذیر آنها در تحولات منطقه تأکید کرد.

امیرعبداللهیان در این پیام اینستاگرامی در خصوص دیدار اخیرش با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نوشت: «هموطنان عزیز، درود بر شما. خوشحالم که با پایان یافتن دوره قرنطینه کرونا، از برادرم مولود چاووش اغلو وزیر خارجه ترکیه در تهران میزبانی کردم و رایزنی‌های مهمی داشتیم.»

وی ادامه داد: «در گفتگویی سه ساعته که در فضایی صمیمی برگزار شد، توافق کردیم که به سمت تدوین یک نقشه راه بلندمدت برای گسترش هرچه بیشتر روابط میان دو کشور حرکت کنیم. امیدواریم این نقشه راه که می‌تواند زمینه را برای ارتقاء روابط در همه حوزه‌ها هموارتر کند، در دیدار رؤسای جمهور دو کشور به امضای نهایی برسد.»

وزیر امور خارجه کشورمان اضافه کرد: «در این جلسه در مورد موضوعات مختلفی از جمله همکاری‌های مرزی و زیست محیطی، مدیریت منابع آبی، موضوع مهاجران، تروریسم و همینطور برخی مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی نیز گفت‌وگو کردیم.»

امیرعبداللهیان در پایان خاطرنشان کرد: «ایران و ترکیه به عنوان دو کنشگر بزرگ منطقه‌ای نقشی انکارناپذیر در تحولات منطقه دارند و همکاری دو کشور می‌تواند به ثبات هرچه بیشتر در غرب آسیا کمک کند.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1118709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =