موافقت مجدد مجلس با واردات خودرو / تذکر نمایندگان به وزیر دادگستری برای رسیدگی به تخلفات روحانی

جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، جلسه علنی امروز (چهارشنبه 26 آبان) مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس دستور کار امروز پارلمان را به شرح ذیل قرائت کرد:

بررسی گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول

گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح ساماندهی صنعت خودرو

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح حمایت از مالکیت صنعتی

بررسی گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری

بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه پروتکل اصلاحی موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه پروتکل اصلاحی بند (۵-۴-۱-۱۰) اساسنامه موسسه منطقه‌ای استانداردسازی، ارزیابی انطباق، تأیید صلاحیت و اندازه شناسی سازمان همکاری اقتصادی (ریسکام)

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد وضعیت شاخص های اقتصادی در دولت های یازدهم و دوازدهم

بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه اجرای طرح چهل و شش هزار هکتاری آبیاری دشت سیستان

گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت شستا از سال ۱۳۹۲ الی ۱۳۹۹ (در اجرای ماده ۲۱۲ آیین نامه داخلی مجلس)

تقاضای عده ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به طرح جامع مدیریت شهری و روستایی طبق اصل هشتاد و پنجم(۸۵) قانون اساسی

 قالیباف: باید مشکلات مردم را حل و فصل کنیم

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: باید در سختی ها کنار مردم باشیم و مشکلات آنها را حل و فصل کنیم.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) با تبریک سالروز آزادسازی سوسنگرد ، گفت: این روز، روز رشادت مردان و زنان این خطه در شهر سوسنگرد بود که شاهد بودیم تا تانک های رژیم بعثی و صهیونیستی وارد سوسنگرد شوند، زن و مرد در دشت آزادگان جنگیدند. این روز را گرامی داشته و یاد همه شهدا و رزمندگان این خطه به خصوص خوزستان را گرامی می داریم.

وی ادامه داد: دیروز مصادف با روز حماسه و ایثار و از روزهای به یادماندنی در استان و شهر اصفهان بود که در یک روز، 370 شهید در این شهر تشییع شد و همزمان بیش از هزار نفر به جبهه اعزام شدند که از افتخارات و جانفشانی های این ملت بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ما به عنوان نمایندگان و همه مسئولان باید به این روز خون و شهادت و به خصوص به مردم و مستضعفان که ایستادند و عزت و افتخار آفریدند و خون دادند، توجه کنیم و امروز ما هستیم که باید در سختی ها کنار آنها باشیم و مشکلات آنها را حل و فصل کنیم.

موافقت مجدد مجلس با واردات خودرو

نمایندگان مجلس با ماده ۴ طرح ساماندهی صنعت خودرو مبنی بر اینکه هر شخص حقیقی و حقوق می‌تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات آن و سایر کالاهای مرتبط با صنایع نیرو محرکه نسبت به واردات خودرو برای تنطیم بازار اقدام نمایند، موافقت کردند.

 تذکر نمایندگان مجلس به وزیر دادگستری برای رسیدگی به تخلفات روحانی

54 نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکر کتبی به وزیر دادگستری، خواستار رسیدگی به تخلفات «حسن روحانی» رئیس جمهور سابق شدند.

هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز تذکرات کتبی نمایندگان به رئیس‌جمهور و مسؤولان اجرایی را قرائت کرد.

بر این اساس، حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان نماینده مردم تهران و 34 نماینده دیگر در تذکر مشترک به وزیر دادگستری، خواستار رسیدگی به تخلفات رئیس‌جمهور سابق شدند؛ همچنین حسن نوروزی نماینده بهارستان و رباط کریم و 19 نماینده دیگر هم در تذکر مشابه بر لزوم رسیدگی به تخلفات رئیس‌جمهور سابق تاکید کردند.

رسول فرخی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل و 26 نماینده دیگر مجلس نیز در تذکر به رئیس‌جمهور بر لزوم حذف مدیران نالایق و تصادفی در سازمان‌ها و انتصاب افراد انقلابی و متعهد تأکید کردند.

حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان و 15 نماینده دیگر نیز در تذکر مشترک به رئیس‌جمهور، خواستار جلوگیری از بکارگیری افراد فاقد دانش، تخصص و تجربه به عنوان مشاور در ریاست جمهوری شدند.

همچنین عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان و 29 نماینده دیگر در تذکر مشترک به رئیس‌جمهور بر ضرورت تشکیل شورای عالی ویژه نوجوانان تأکید کردند.

محمد کعب عمیر نماینده مردم شوش نیز در تذکر به وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نبودن نام برخی از شهرهای کشور در سامانه مسکن ملی و مشکل مردم برای ثبت‌نام، خواستار حل این موضوع شد.

 فاضلی: حجیم کردن دولت مغایر توسعه است

نماینده سراوان در مجلس گفت:‌ حجیم کردن دولت مغایر توسعه است این در حالی است که اشتغال و سلامت جامعه مهم است و باید به خواسته‌های مردم توجه کرد.

ملک فاضلی نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی امروز ( چهارشنبه 126 آبان) در جلسه علنی مجلس و در تذکری اظهار داشت: حجیم کردن دولت مغایر توسعه است.

وی افزود:‌هرگونه تغییر در استان سیستان و بلوچستان باید از دل جامعه باشد و بایستی در این تغییرات نظر و خواسته مردم را مدنظر قرار داد.

نماینده سراوان در مجلس تصریح کرد: اشتغال، معیشت و سلامت جامعه بسیار مهم است ضمن اینکه از رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت برای واکسیناسیون گسترده در جامعه سپاسگزارم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1118715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =