ادامه بی‌توجهی مسئولان دانشگاه تهران به بسیج دانشجویی/انتصاب مسئول دانشکده علوم سیاسی هفته آینده

تشکل‌های دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران چند سالی است که به نحوه‌ تعامل مسئولان این دانشکده با فعالان دانشجویی و جذب غیرقانونی اعضای هیئت علمی معترض هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، دانشکده علوم سیاسی و حقوق دانشگاه تهران در سال های اخیر همواره با حاشیه‌هایی همراه بوده است و اتفاقات گوناگونی را پشت سر گذاشته که واکنش دانشجویان و حتی اعتراض و مخالفت آنها را نیز درپی داشته است. از جذب اساتید با پیشینه‌های بعضا امنیتی گرفته تا انتصاب رئیس دانشکده. بعد از روی کار آمدن سرپرست جدید دانشگاه تهران، ۲۴ آبان ماه جلسه‌ای با محوریت نظرسنجی برای انتصاب رئیس جدید دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با حضور رئیس دانشگاه، استادان و کارمندان این دانشکده برگزار شد.

بسیج دانشجویی و دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی قبل از برگزاری این جلسه، در نامه‌ای خطاب به محمد مقیمی سرپرست دانشگاه تهران، خواستار حضور و اختصاص تریبون به فعالان دانشجویی برای طرح نکات و مطالبات خود بودند که این درخواست از سوی سرپرست دانشگاه رد و این جلسه بدون حضور دانشجویان برگزار شد. 

نادرست بودن تعامل مسئولان دانشگاه تهران با بسیج دانشجویی

علیرضا صفری مسئول بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با ایسکانیوز با بیان اینکه فعالان دانشجویی این دانشکده چند سالی است که مراتب اعتراض خود را نسبت به رئیس دانشکده توسط بیانیه یا نامه به گوش محمود نیلی آبادی رئیس پیشین دانشگاه می‌رسانند؛ اما متاسفانه هیچگاه نتیجه مطلوبی دریافت نکردند.

وی درباره برگزاری جلسه نظرسنجی برای تعیین رئیس دانشکده حقوق بیان کرد که رئیس این دانشکده در نهایت با نظر رئیس دانشگاه منصوب می‌شود؛ اما مطلوب‌تر بود که در این خصوص نظرات بسیج و سایر دانشجویان نیز شنیده شود.

صفری با بیان اینکه چهار گزینه برای ریاست دانشکده علوم سیاسی مطرح است، گفت: در این بین ابراهیم متقی و فیروز اصلانی از اعضای هیئت علمی حقوق و علوم سیاسی، اقبال بیشتری دارند. البته احتمال انتصاب متقی بیشتر است که فرد نهایی هفته آینده مشخص خواهد شد.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه بسیج دانشجویی از هیچ گزینه‌ای حمایت نمی‌کند، گفت بسیج، رسالت و جایگاه خود را خرج فرد خاصی نمی‌کند؛ اما از مطالبات دانشجویان نیز کوتاه نمی‌آید.

وی معتقد است که نوع نگاه و همکاری روسای پیشین دانشکده حقوق در سال‌های اخیر همواره با تشکل‌های دانشجویی مناسب نبوده است چرا که بسیج با رزومه‌سازی و فشار افراد برای هیئت علمی شدن در این دانشکده، مخالفت کرده است.

به گفته صفری؛ دانشجویان اعتقاد دارند که رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در سال‌های اخیر، هیچ گاه پاسخگویی انتقادات و اعتراضات دانشجویان نبودند. 

تشکل‌های دانشجویی، تریبون صدای دانشجویان هستند!

در این راستا بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی نیز در بیانیه‌ای مطرح کرده است که رئیس دانشکده به منزله نماینده رسمی دولت، سیاست‌گذار اصلی در زمینه‌های فرهنگی، علمی، آموزشی و اجتماعی و از سوی دیگر در تعامل گسترده با بدنه دانشجویی ۱۳۰۰ نفری دانشکده است. همچنین تشکل‌های دانشجویی تریبون رسای صدای دانشجویان بوده و به مثابه نماینده طیف‌های مختلف فکری درون دانشکده شناخته می‌شوند و این امر لزوم حضور آن‌ها در برنامه‌ها و جلسات مهم دانشگاه را دو چندان می‌کند.

در این بیانیه خطاب به سرپرست دانشگاه تهران عنوان شده است: با توجه به تغییر رویکرد و روی کارآمدن دولت مردمی انتظار می‌رود در این دوره تحولات آشکاری در تعامل با جنبش دانشجویی را شاهد باشیم. 

اعتراض بسیج به جذب‌های غیرقانونی اعضای هیئت علمی

گفتنی است بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در سال‌های اخیر همواره به داود آقائی رئیس این دانشکده اعتراض‌هایی داشته که بیشتر این نقدها نیز درباره اقدامات خلاف قانون در جذب و انتقال اعضای هیئت علمی با رانت‌های سیاسی و خانوادگی و کارنامه ضعیف علمی در  این دانشکده بوده است؛ جذب روح الله رهامی استاد پیمانی پردیس فارابی و آریا برزن محمدی به عنوان عضو هیئت علمی نیز از جمله مواردی بود که بسیج دانشجویی نسبت به آنها معترض بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1118717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =