هزینه تامین غذای دانشجویی 4 برابر شده است

رئیس دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) گفت: به طور متوسط قبل از شیوع بیماری کرونا هزینه هر پرس غذا حدود 12هزار تومان بود؛ اما یکباره هزینه غذا 4 برابر افزایش پیدا می‌کند و این در توان بودجه ما نیست مگر اینکه دولت و وزارت علوم فکری کنند.

حسن مروتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، درباره ازسرگیری کلاس‌های حضوری دانشگاه بروجرد بیان کرد: کلاس‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی که کارهای پژوهشی و کلاس‌های عملی دارند به صورت حضوری برگزار می‌شود و امکانات اولیه برای حضور این دانشجویان فراهم شده است.

رئیس دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) ادامه داد: در حال حاضر کلاس‌ها به صورت حضوری کامل برگزار نمی‌شوند؛ اما امیدواریم تا آذرماه کلاس‌ها را برگزار کرده یا حداقل امتحانات به شکل حضوری برگزار شوند.

وی با اشاره به اینکه برای از سرگیری کلاس‌ها، اساتید در حالت آماده‌باش هستند، ادامه داد: دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی(ره) در حال آماده‌سازی کلاس‌ها و سلف سرویس است.

مروتی افزود: دانشگاه درحال آماده‌سازی امکانات لازم برای اسکان دانشجویان است؛ چون فقط 2خوابگاه ملکی دارد. در گذشته نیز تعداد بیشتری از حد معمول در این خوابگاه‌ها اسکان یافته بودند، لذا یکی از مشکلات اساسی خوابگاه‌هاست. مورد دوم نیز سلف سرویس است که در حال حاضر موادغذایی بسیار گرانتر شده است و تامین این منابع نیز مشکلاتی خواهد داشت.

رئیس دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) درباره اینکه وضعیت بودجه دانشگاه به چه صورت است، اظهار کرد: طبق روال عادی بودجه‌ها تقریبا مناسب است؛ اما در حال حاضر وضعیت مناسب نیست. به‌ویژه درباره بازگشایی سلف‌ قیمتها بسیار زیاد است.

وی افزود: به طور متوسط قبل از شیوع بیماری کرونا هزینه هر پرس غذا حدود 12هزار تومان بود؛ اما یکباره هزینه غذا 4 برابر افزایش پیدا می‌کند و این در توان بودجه ما نیست مگر اینکه دولت و وزارت علوم فکری کنند.

مروتی بیان کرد: حتی هزینه حمل‌ونقل نیز 2ونیم برابر شده است و این بودجه‌ای که داریم به اندازه افزایش هزینه‌ها افزایش پیدا نکرده است، لذا نیاز به حمایت جدی داریم.

رئیس دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) با اشاره به اینکه اجرای 30 درصدی طرح همسان‌سازی حقوق اساتید نیز یکی دیگر از چالشهای بازگشایی دانشگاه است، گفت: غذا، خوابگاه و حمل‌ونقل را باید با حضور دانشجو تامین کرد؛ اما همسان‌سازی در حال حاضر یکی از مطالبات اصلی اساتید دانشگاه است.

وی ادامه داد: امیدواریم باقی همسان‌سازی انجام شود تا اساتید با دلگرمی بیشتری در کلاس حاضر شوند. با وضعیت بودجه‌ای بازگشایی دانشگاه خیلی سخت خواهد بود. اگر دانشجو در کلاسها حضور داشته باشند برای کارهای فرهنگی و پژوهشی با مشکل روبرو خواهیم شد.

کد خبر: 1118750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =