آزادی دو منطقه دیگر در جنوب یمن

پس از انتشار گزارش‌های متعدد درباره پیشروی چشمگیر نیروهای صنعاء در استان‌های مأرب (شرق صنعاء) و الحدیده (غرب یمن)، منابع خبری گزارش دادند که ارتش یمن بر دو منطقه دیگر در جنوب مأرب مسلط شده‌ است.

به  گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، رسانه‌های خبری، امروز (چهارشنبه)،‌گزارش دادند که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، دو منطقه جدید دیگر را در جنوب شهر مأرب آزاد کرده‌اند.

منابع میدانی در این خصوص به شبکه «المیادین» خبر دادند که نیروهای صنعاء بر دو منطقه «شقه می» و «عرق می» در جنوب مأرب مسلط شده‌اند.

پایگاه خبری «الجدید پرس» ضمن تأیید خبر مذکور، به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که نیروهای پشتیبانی عربستان سعودی که از «ظهران» به مناطق کوهستانی «البلق» در مجاورت شهر مأرب اعزام شده بودند،  متحمل شکست شده‌اند.

منبع یادشده در این خصوص گفت که نیروهای پشتیبانی تیپ ۱۰۲ ائتلاف سعودی به فرماندهی «یاسر المعبری» (ابوعبیده السلفی)‌ که به مناطق کوستاهی البلق اعزام شده‌اند، در اولین نبرد خود شکست خورده‌اند.

منابع مذکور در ادامه و در تأیید گزارش شبکه المیادین خبر داد که ائتلاف سعودی در جریان نبردی که در منطقه عرق می و شقه می در جریان بوده، متحمل خسارت سنگینی  شده است و در نتیجه نیروهای صنعاء مناطق وسیعی را در اطراف سد مأرب تحت کنترل خود درآورده‌اند.

این منبع همچنین اضافه کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر کوه‌ها و مناطق مجاور نقطه امنیتی موسوم به «الفلج» مسلط شده‌اند و چیزی نمانده‌ است که این نقطه را نیز به طور کامل تحت تسلط خود درآورند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که منابع محلی یمن،‌ روز گذشته، خبر دادند که نیروهای عربستان سعودی یک پایگاه «الخالدیه»‌ در استان حضرموت (شرق یمن) را تخلیه کرده‌اند.

رسانه‌ها، شامگاه پنجشنبه هفته گذشته نیز خبر دادند که نیروهای ائتلاف سعودی-اماراتی در اقدامی ناگهانی از ده‌ها موضع خود در جنوب و شرق استان الحدیده (غرب یمن) خارج شده‌اند.

این منابع با اشاره به اینکه نیروهای ائتلاف پس از خروج از الحدیده، به سمت شهر «المخا» واقع در غرب استان تعز حرکت کرده‌اند، احتمال دادند که هدف از این عقب‌نشینی ناگهانی، کمک به نیروهای دولت مستعفی یمن و حزب اخوانی الاصلاح در مأرب باشد.

شبکه المیادین، روز شنبه هفته جاری، در این ارتباط خبر داد که ارتش یمن پس از خروج نیروهای سعودی-اماراتی از الحدیده، بر تمام مناطق این استان به جز ناحیه «الخوخه» مسلط شده است.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1118754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =