اسبقی بارنزلی را از سقوط نجات می دهد؟

دقایقی پیش باشگاه رنزلی حاضر در لیگ چمپیونشیپ انگلیس اعلام کرد که پویا اسبقی مربی ایرانی-سوئدی را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز؛ اسبقی با سابقه هدایت تیم زیر 21 ساله های سوئد اکنون چالشی جدید و البته جذاب را در فوتبال انگلیس پیش رو دارد.

 این مربی جوان ایرانی و متولد کرج وقتی دو ساله بود، همراه با خانواده‌اش از ایران به سوئد مهاجرت کرد و آنجا پله‌های ترقی در فوتبال را پیمود و به مربی بزرگی تبدیل شد. او که حدود سه فصل روی نیمکت گوته‌بورگ، بزرگترین باشگاه فوتبال سوئد نشست و همراه این تیم به قهرمانی جام حدفی هم رسید.

اسبقی در 23 سالگی فوتبال بازی کردن را کنار گذاشت و به مربی‌گری روی آورد. او ابتدا در سطوح جوانان و نوجوانان به فعالیت پرداخت اما پس از مدتی سرمربی تیم رزگارد شد و توانست همراه این تیم از سطح 6 به 5 صعود کند.

اسبقی در سال 2016 پس از مدتی دستیاری در تیم دالکورد درحالی که فقط 31 سال سن داشت سرمربی این تیم شد و جوان‌ترین سرمربی خارجی تاریخ فوتبال سوئد شد.

او چند ماهی را نیز به عنوان سرمربی باشگاه فوتبال یفله فعالیت کرد و سپس در ژانویه 2018 سرمربی گوتبورگ شد تا نخستین تجربه وی در سطح اول فوتبال سوئد رقم بخورد. او تا 2020 نیز در این پست باقی ماند.

او در دوران هدایت تیم زیر 21 ساله های سوئد نیز شش پیروزی در 10 مسابقه را تجربه کرد.

تیم بارنزلی در جدول چمپیونشیپ در رده بیست و سوم قرار گرفته و تنها دربی کانتی که 3 امتیاز منفی دارد از این تیم پایین‌تر قرار دارد. بدون شک اسبقی در تیم جدیدش کار دشواری پیش رو دارد و باید دید عملکرد او چگونه خواهد بود.

فران سیبیلا نیز به عنوان دستیار اسبقی را همراهی خواهد کرد.

خالد الاحمد، مدیراجرایی بارنزلی، در مورد انتخاب اسبقی گفت:« ما از ورود پویا و فران به باشگاه استقبال می کنیم. هر دو افرادی خوب، مربیانی با استعداد با قدرت رهبری روشن و فلسفه تاکتیکی مشخص هستند.

پویا در سال 2019 در فهرست گزینه های مربیگری ما بود و اکنون برای همگی به این اطمینان رسیدیم که که پویا و فران می توانند بارنزلی اف سی را از سقوط نجات داده و به رده های بالاتر بیاورند.

مایلیم از جو لومان و کادر مربیگری تیم اول برای ادامه کار سخت و حرفه ای آنها در چند هفته گذشته و در دوره انتقالی باشگاه تشکر کنیم.»

کد خبر: 1118762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =