پاداش فرهنگیان مطالبه نمایندگان از دولت / موافقت مشروط مجلس با واردات خودرو

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مجلس شورای اسلامی را هر هفته در خبرگزاری ایسکانیوز دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ایسکانیوز، هر هفته سعی بر این داریم تا شما را با سرخط مهم‌ترین اخبار مجلس شورای اسلامی آشنا کنیم.

در هفته‌ای که گذشت شکایت نمایندگان از عدم پرداخت پاداش فرهنگیان، موافقت مجلس با واردات خودرو و ... جزو مهم‌ترین اخبار مجلس به شمار می‌رفت که در این گزارش به بررسی هریک خواهیم پرداخت.

موافقت مجدد مجلس با واردات خودرو

نمایندگان مجلس با ماده ۴ طرح ساماندهی صنعت خودرو مبنی بر اینکه هر شخص حقیقی و حقوق می‌تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات آن و سایر کالاهای مرتبط با صنایع نیرو محرکه نسبت به واردات خودرو برای تنطیم بازار اقدام نمایند، موافقت کردند.

تذکر نمایندگان مجلس به وزیر دادگستری برای رسیدگی به تخلفات روحانی

54 نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکر کتبی به وزیر دادگستری، خواستار رسیدگی به تخلفات «حسن روحانی» رئیس جمهور سابق شدند. هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز تذکرات کتبی نمایندگان به رئیس‌جمهور و مسؤولان اجرایی را قرائت کرد. بر این اساس، حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان نماینده مردم تهران و 34 نماینده دیگر در تذکر مشترک به وزیر دادگستری، خواستار رسیدگی به تخلفات رئیس‌جمهور سابق شدند؛ همچنین حسن نوروزی نماینده بهارستان و رباط کریم و 19 نماینده دیگر هم در تذکر مشابه بر لزوم رسیدگی به تخلفات رئیس‌جمهور سابق تاکید کردند.

رسول فرخی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل و 26 نماینده دیگر مجلس نیز در تذکر به رئیس‌جمهور بر لزوم حذف مدیران نالایق و تصادفی در سازمان‌ها و انتصاب افراد انقلابی و متعهد تأکید کردند. حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان و 15 نماینده دیگر نیز در تذکر مشترک به رئیس‌جمهور، خواستار جلوگیری از بکارگیری افراد فاقد دانش، تخصص و تجربه به عنوان مشاور در ریاست جمهوری شدند. همچنین عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان و 29 نماینده دیگر در تذکر مشترک به رئیس‌جمهور بر ضرورت تشکیل شورای عالی ویژه نوجوانان تأکید کردند.

«فیاضی» از مجلس رأی اعتماد نگرفت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به «فیاضی» وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رأی اعتماد ندادند. بررسی سوابق و برنامه‌های مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در دستورکار جلسه علنی روز (سه‌شنبه 25 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی قرار داشت.

در این جلسه آیت الله رئیسی وزیر از برنامه‌ها و سوابق کاری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دفاع کرد و نمایندگان موافق و مخالف برنامه‌های آقای فیاضی نیز اظهارات خود را مطرح کردند. در نهایت صلاحیت آقای فیاضی به رأی نمایندگان گذاشته شد که از 260 رأی مأخوذه وی با کسب رأی 115 موافق، 140 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع، موفق به کسب رأی اعتماد از مجلس نشد.

شکایت نمایندگان از عدم پرداخت پاداش فرهنگیان

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به هیأت رئیسه مجلس بابت عدم پرداخت پاداش فرهنگیان از سازمان برنامه و بودجه شکایت کردند. متن شکایت نمایندگان مجلس از سازمان برنامه و بودجه به شرح زیر است:

وزارت آموزش و پرورش اظهار نموده، اعتبار موردنیاز توسط سازمان برنامه و بودجه تخصیص یافته و ابلاغ شده و پرداخت این مبلغ صرفا در انتظار تامین نقدینگی توسط خزانه داری کل کشور است‌، اما نتیجه پیگیری ها از خزانه داری کل کشور مبنی بر این است که سازمان برنامه و بودجه می بایست اعتبار لازم را جهت تامین پول و نقدیندگی در اختیار وزارت اقتصاد قرار دهد تا آن وزارتخانه بتواند اقدام لازم را بعمل آورد. فرهنگیان کشور که در سال ۱۳۹۹ بازنشسته شده اند هر روز چشم انتظار این مبلغ اند و مدت بسیار زیادی است در انتظار وصول این پاداش هستند و عدم واریز آن مشکلاتی را در برنامه ریزی اقتصادی و معیشتی آنان ایجاد کرده است.

این عزیزان اظهار می دارند، چرا فرهنگیان بازنشسته سال ۱۳۹۹ که نزدیک ۳۰ سال است خدمت کرده اند، حق قانونی آنان پرداخت نمی شود و باید جهت طلب حق خود روزانه درحال پیگیری از مجلس و دولت باشند و این درحالیست که ارزش پاداش آنان در سال گذشته بیشتر بوده و باتوجه به نرخ تورم و قیمت ارز، اکنون آن مبلغ، ارزش سال گذشته را ندارد. سازمان برنامه و بودجه وظیفه قانونی خود را انجام نداده و حتی پس از دستور معاون اول و رییس دفتر رییس جمهور نیز، همچنان مبلغ مذکور تامین نکرده و حق قانونی این عزیزان بعد از ۱۵ ماه همچنان پرداخت نشده است.

فاضلی: حجیم کردن دولت مغایر توسعه است

نماینده سراوان در مجلس گفت:‌ حجیم کردن دولت مغایر توسعه است این در حالی است که اشتغال و سلامت جامعه مهم است و باید به خواسته‌های مردم توجه کرد.

ملک فاضلی نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در جلسه علنی مجلس و در تذکری اظهار داشت: حجیم کردن دولت مغایر توسعه است.

وی افزود:‌هرگونه تغییر در استان سیستان و بلوچستان باید از دل جامعه باشد و بایستی در این تغییرات نظر و خواسته مردم را مدنظر قرار داد.

نماینده سراوان در مجلس تصریح کرد: اشتغال، معیشت و سلامت جامعه بسیار مهم است ضمن اینکه از رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت برای واکسیناسیون گسترده در جامعه سپاسگزارم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1118797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =