ترکیه دنبال سفرهای زیارتی به قدس اشغالی

تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن قدردانی از تصمیم ترکیه برای تدارک سفرهای زیارتی شهروندان خود به بیت المقدس از دیگر کشورهای اسلامی نیز خواست برای تاکید بر حق فلسطینیان بر قدس همین راه را پیش‌بگیرند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، فلسطینی‌ها از تصمیم ریاست امور دینی ترکیه برای ترتیب دادن سفرهای زیارتی به بیت المقدس از چهارم ژانویه (پانزدهم دی ماه) استقبال کردند.

به نوشته القدس العربی، «محمود الهباش»، قاضی ارشد فلسطین و مشاور امور دینی و روابط اسلامی ریاست تشکیلات خودگردان با استقبال از تصمیم ترکیه گفت: سفرهای مسلمانان و مسیحیان به قدس و زیارت مقدسات آنجا، یک پشتیبانی مادی و معنوی و سیاسی از فلسطین و هموطنانمان در قدس و به خصوص هویت فلسطینی قدس به حساب می‌آید.

الهباش ضمن درخواست از کشورهای عربی و اسلامی برای اتخاذ تصمیمی مشابه ترکیه در ساماندهی سفرهای توریستی به قدس گفت: این اقدام حمایت از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت ابدی فلسطین است به خصوص که رژیم اسرائیل تجاوزات خود را برای از بین بردن هویت عربی و اسلامی آن شدت بخشیده است.

این مسئول تشکیلات خودگردان همچنین  سفرهای عرب‌ها و مسلمانان به بیت المقدس را   فضیلت دینی و ضرورت سیاسی در برهه حساس کنونی توصیف کرد.

او هفته گذشته با علی ارباش، رئیس امور دینی ترکیه در آنکارا دیدار کرد و  با وی درباره مسائل مختلف در حمایت از قدس و حفط هویت اسلامی آن و راه‌های مقابله با تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان گفت‌وگو کرد و گفت که از جمله توافق‌های این نشست، افزایش سفر فردی یا جمعی مسلمانان ترکیه به قدس و مسجد الاقصی بود.

ریاست امور دینی ترکیه گفته که قرار است ۳۷ تور مسافرتی به مقصد قدس در طول سال ۲۰۲۲ ساماندهی شود و افرادی هم به عنوان راهنما و متخصص به به زائران بیت‌المقدس در طول سفر اطلاعات می‌دهند.

تشکیلات خودگردان فلسطین پیش از این هم بارها از کشورهای عربی و اسلامی خواسته است به منظور تاکید بر هویت اسلامی و فلسطینی قدس سفرهای زیارتی به آنجا ترتیب دهند.

فلسطینی‌ها در عین حال بازدید هیات‌هایی از کشورهای سازشگر با تل‌آویو از مقدسات قدس را محکوم و تاکید می‌کنند که نماز و عبادت آنها در مسجد الاقصی قبول نیست.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1118812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =