برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۲ با تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی

دبیر شورای راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: کنکور ۱۴۰۲ با تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی به صورت قطعی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، منصور کبگانیان درباره وضعیت اجرای کنکور ۱۴۰۲ اظهار کرد: هر سه وزارتخانه مرتبط با موضوع کنکور کارگروه‌های لازم را تشکیل داده‌اند و اولین گزارش کارگروه‌ها به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است.

کنکور۱۴۰۱ بر اساس ۴۰ درصد مثبت سوابق تحصیلی برگزار می‌شود

وی افزود: کنکور سال آینده (۱۴۰۱) بر اساس ۴۰ درصد مثبت سوابق تحصیلی برگزار می‌شود ولی سوابق تحصیلی داوطلبان در کنکور سال ۱۴۰۲ به‌صورت ۶۰ درصد قطعی خواهد بود.

دبیر شورای راهبری نقشه جامع علمی کشور بیان کرد: بر اساس گزارش‌هایی ارسالی، آموزش‌وپرورش در حال پیشبرد کار به شیوه‌ای مناسب است و مرتب حوزه نظارت و راهبری ستاد نقشه جامع علمی کشور در حال نظارت هستند اگر موضوع نگران‌کننده‌ای بود بررسی می‌شود.

بر اساس گزارش‌هایی ارسالی، آموزش‌وپرورش در حال پیشبرد کار به شیوه‌ای مناسب است و مرتب حوزه نظارت و راهبری ستاد نقشه جامع علمی کشور در حال نظارت هستند اگر موضوع نگران‌کننده‌ای بود بررسی می‌شود.

قطعاً مصوبه کنکور ۱۴۰۲ اجرایی می‌شود

کبگانیان گفت: وزارت آموزش‌وپرورش باید برای سال ۱۴۰۱ بودجه مورد نیاز را درخواست و جذب می‌کرد که خوشبختانه این اتفاق افتاده است. اگر لازم باشد برای تأمین بودجه از آموزش‌وپرورش حمایت خواهیم کرد، در این زمینه از همراهی مجلس شورای اسلامی نیز استفاده می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مصوباتمان را رها نمی‌کنیم، اعلام کرد: قطعاً مصوبه کنکور ۱۴۰۲ اجرایی می‌شود.

هدف مهم تغییر در کنکور حذف این آزمون است، بنابراین پذیرش بدون‌آزمون در رشته‌های غیررقابتی در سال ۱۴۰۲ و پس از آن نیز ادامه خواهد داشت.

نتیجه آزمون برای دو سال معتبر است

دبیر شورای راهبری نقشه جامع علمی کشور در پاسخ به اینکه برخی از داوطلبان نگران سوابق تحصیلی یک سال آخر خود هستند، گفت: ما سعی می‌کنیم که نگرانی داوطلبان را کم کنیم ما می‌خواستیم که عملکرد سه‌ساله داوطلبان در سال ۱۴۰۲ مدنظر قرار گیرد اما رئیس‌جمهوری وقت بر سوابق یک‌ساله داوطلبان تأکید داشت، درنهایت مقرر شد که سوابق تحصیلی سال آخر داوطلبان مدنظر قرار گیرد. البته ممکن است در فرصتی پیشنهاد افزایش سوابق تحصیلی را ارائه دهیم.

کبگانیان ادامه داد: در این مسیر و برای اینکه از نگرانی داوطلبان بکاهیم امکان برگزاری کنکور در سال را مصوب کردیم و نمره هر آزمونی که بیشتر باشد مدنظر قرار می‌گیرد. نتیجه آزمون برای دو سال معتبر است.

وی گفت: این مدل برگزاری باعث می‌شود که فشار و اضطراب از روی دانش‌آموزان برداشته شود و دانش‌آموزان وقتی در این آزمون شرکت می‌کنند دیگر نگران از دست رفتن فرصت آزمون نخواهند بود.

ادامه پذیرش بدون کنکور

دبیر شورای راهبری نقشه جامع علمی کشور بیان کرد: هدف مهم تغییر در کنکور حذف این آزمون است، بنابراین پذیرش بدون‌آزمون در رشته‌های غیررقابتی در سال ۱۴۰۲ و پس از آن نیز ادامه خواهد داشت. البته آمارها از پذیرش بدون‌آزمون دانشگاه‌ها نشان می‌دهد که داوطلبان اقبال چندانی به این رشته‌ها نشان نمی‌دهند.

منبع: آنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1118830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =