تغییر ذائقه موسیقایی نتیجه چهار دهه بی‌توجهی / حمایت قاطع وزیر ارشاد از اقتصاد سینما

مطابق روال آخر هفته‌ها مروری داریم بر مهمترین خبرهای فرهنگی در هفته‌ای که گذشت.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، مطابق روال آخر هفته ها مروری داریم بر اهم خبرهای فرهنگی در هفته‌ای که گذشت.

تغییر ذائقه موسیقایی نتیجه چهار دهه بی‌توجهی مسئولان

شهرام صارمی، کارشناس و مدرس موسیقی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز در خصوص دلایل اقبال نوجوانان به خوانندگانی همچون تتلو اظهار کرد: باید به این موضوع ریشه دارتر نگاه کنیم، زیرا موسیقی که تتلو ارائه می‌دهد با سایر موسیقی‌هایی که در کشور ارائه می‌شود تفاوت چندانی ندارد.

وی افزود: این نوع موسیقی‌ها در بحث تجاری-مصرفی فعالند ومثل موسیقی‌های رایج پاپ که اصولا به آن دم دستی و پول دربیار و فارغ از چارچوب‌های هنری و سرگرم کننده گفته می‌شود، در کشور ما ارائه می‌شود.

صارمی با ذکر این مطلب که این تغییر ذائقه شنیداری در جامعه که امروز به وجود آمده حاصل زمان کنونی نیست، بیان کرد: تغییر ذائقه حاصل چهار دهه بی توجهی به موسیقی جدی و هنری کشور ماست و این موضوع به یک باره اتفاق نیفتاده، بلکه در سایه بی توجهی به موسیقی دستگاهی، موسیقی کلاسیک و همچنین موسیقی نواحی کشورمان صورت گرفته است.

آغاز ثبت‌نام سفر سوریه از نیمه دوم آذرماه

علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به سفر هفته گذشته به سوریه و امضای تفاهم‌نامه برای برقراری سفرهای زیارتی به این کشور اظهار داشت: سفر به سوریه در سال‌های گذشته به دلیل جنگ‌های داخلی و حضور داعش متوقف شده بود. اما از آذرماه سال گذشته با برنامه‌ریزی صورت گرفته تعداد محدودی از زائران به سوریه مشرف شدند.

سجاد رزمجو آسمانی شد

سجاد رزمجو، خواننده، که روز جمعه ۱۴ آبان، در حادثه انفجار خانه‌اش، دچار سوختگی شده بود، درگذشت.

این خواننده کهگیلویه و بویراحمد، پس از درمان‌های اولیه در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، به بیمارستان امیرالمومنین شیراز منتقل شد که درمان‌ها موثر واقع نشد و شب دوشنبه ۲۴ آبان درگذشت.

مراسم تشییع با حضور اقشار مختلف مردم و طرفداران این خواننده کهگیلویه و بویراحمدی از نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد و از استانهای مختلف از جمله فارس، چهارمحال و بختیاری، خوزستان در مراسم تشییع و خاکسپاری برگزار و پیکر او در زادگاهش روستای سروک به خاک سپرده شد.

ضرغامی: نظرات مردم در فضای مجازی تهدید نیست فرصت است

سیدعزت‌الله ضرغامی  در نخستین همایش سراسری مدیران این وزارتخانه، اظهرار داشت: دوران تحول در وزارتخانه آغاز شده است. هم تحول در اندیشه و نگاه، و هم در روش‌های اقدام خواهد بود. در هر دو حوزه نیاز ساختارشکنی داریم. خط ‌قرمزهای موهوم و ساختگی برداشته خواهد شد. ما مدیران خلاق و شجاع می‌خواهیم و دوران روش‌های محافظه‌کارانه، استاتیک و بی‌خاصیت تمام شده است.

وی یادآور شد: مدیریت در جمهوری اسلامی، خدمت بی‌منت به مردم و هموار کردن مسیر آن‌ها به‌سوی خوبی‌ها و ارزش‌های الهی و انسانی است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: آشنا نبودن برخی مدیران با روح وظایف خود و نگاه کلیشه‌ای و رفع مسئولیت بلای جان مدیریت کشور شده است.

ضرغامی افزود: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آن‌گونه که در شأن و جایگاه آن است مورد توجه قرار نگرفته است. وظیفه همه ما بر کشیدن و بالا بردن جایگاه وزارتخانه است.

حمایت قاطع وزیر ارشاد از اقتصاد سینما

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در دیدار با اعضای شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما بر اهمیت گفت‌وگو میان اهالی سینما و این وزارتخانه تاکید کرد. محمدمهدی اسماعیلی در این نشست با اشاره به اینکه ما معتقد به گفت‌وگو با اهالی فرهنگ و هنر و سینماگران هستیم، اظهار داشت: من به دلیل سابقه تدریس و حضورم در دانشگاه به گفت‌وگو اعتقاد بسیاری دارم، زیرا بسیاری از مشکلات صرفاً با ایجاد فضای تعامل و گفت‌وگو قابل رفع شدن است.

رییس شورای هنر شورای انقلاب فرهنگی، با اشاره به اینکه ایجاد فضای تعامل دو سویه یکی از سیاست‌های دولت مردمی و انقلابی در حوزه فرهنگ و هنر است، افزود: ایجاد فضایی آرام و به دور از حاشیه برای زمینه‌سازی تولید آثار در حوزه سینما از جمله اهداف ما در این وزارتخانه است.   

وی با اعلام حمایت از حضور محمد خزاعی به عنوان رییس سازمان سینمایی گفت: تمام انتصابات در سازمان سینمایی بعد از منصوب شدن رئیس سازمان با نظر و تایید ایشان انجام شده است. ممکن است که ایشان با افراد درباره انتصابات گفت‌وگو کند، اما در نهایت نظر خودشان لحاظ می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1118854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =